اجرای رویدادهای قرآنی هوافضای سپاه در راستای ابعاد فرهنگی تا دفاعی + فیلم
کد خبر: 4172915
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
حجت‌الاسلام تویسرکانی بیان کرد:

اجرای رویدادهای قرآنی هوافضای سپاه در راستای ابعاد فرهنگی تا دفاعی + فیلم

نماینده ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه با تأکید بر پیشرو و قرآنی بودن این نیرو گفت:‌ این اهتمام به قرآنی در ابعاد مختلف این نیرو مشهود است و اجرای مسابقات، ما را در هدایت این مسیر یاری می‌کند.

نقش مسابقات در قرآنی‌تر کردن نیروهای هوافضای سپاه + فیلم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی، نماینده ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری مرحله نهایی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن این نیرو گفت: نیروی هوافضای سپاه سال‌های متمادی است که به عنوان نیروی اول و برتر در موضوعات قرآنی انتخاب می‌شود و به لطف خدا هر سال بهتر از سال گذشته مسابقات خود را در مراحل مقدماتی تا نهایی پیش می‌برد. 

وی با اشاره به اینکه این مسابقات از نظر کیفیت و کمیت با رشد همراه است، افزود: مسابقات در بخش بانوان، آقایان شاغل و سربازان وظیفه در رشته‌‌هایی همچون قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ، مفاهیم قرآن و اذان برگزار شد و نسبت به سال قبل تعداد شرکت‌کنندگان مرحله مقدماتی افزایش قابل توجهی پیدا کرده و از نظر کیفیت نیز سطح شرکت‌کنندگان خیلی بهتر از سال‌های گذشته شده است.

تویسرکانی تصریح کرد: بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا و نیز زمینه‌سازی‌هایی که فرمانده محترم نیروی هوافضای سپاه انجام می‌دهد، باید یک حرکت ملی، منطقه‌ای و بلکه جهانی در امر قرآن انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه اظهار کرد: نقطه کانونی ما در پرداختن به فعالیت قرآنی در نهایت، عمل قرآنی، عمل جهادی، عمل انقلابی و عمل ولایی است، یعنی همان چیزی که قرآن می‌فرماید: «وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ».

وی در پایان با تأکید بر اینکه نیروی هوافضای سپاه یک نیروی قرآنی در همه ابعاد است، بیان کرد: این قرآنی بودن در ابعاد امنیتی، دفاعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خود را نشان می‌دهد و باید روز به روز تقویت شود. برگزاری جلساتی همچون مسابقات قرآن بهانه‌ای است که ما را به این سمت پیش می‌برد.

یادآور می‌شود، سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن نیروی هوافضای سپاه طی روزهای هفتم تا نهم مهرماه در مجتمع دشت بهشت استان البرز برگزار ‌شد. این مسابقات در دو مقطع بانوان و آقایان و در رشته‌های حفظ یک جزء، حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق قرآن، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مفاهیم سطح یک و دو برپا شد.

مسابقات قرآن هوافضا در سه مرحله برگزار می‌شود. مرحله اول مقدماتیِ حضوری است، این مرحله تیرماه امسال در هشت منطقه هوافضای سپاه در سراسر کشور و با حضور هزار و ۸۰۰ نفر برگزار شد و نفرات راه‌یافته به مرحله بعد معرفی شدند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha