اختتامیه فصل دوم جشنواره قرآنی صد با عنوان «یلدای انتظار» برگزار شد + صوت
کد خبر: 4108858
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

اختتامیه فصل دوم جشنواره قرآنی صد با عنوان «یلدای انتظار» برگزار شد + صوت

اختتامیه فصل دوم جشنواره قرآنی صد رادیو قرآن در بلندترین شب سال با میهمان ویژه تلفنی و حضوری برگزار شد.

یلدای انتظاربه گزارش ایکنا، یلدای انتظار، عنوان ویژه‌برنامه آیین‌نامه اختتامیه (فصل دوم) جشنواره قرآنی صد رادیو قرآن است که به صورت زنده شامگاه گذشته، 30 آذرماه از ساعت 19 تا 22 پخش شد.

این برنامه كاری از گروه نغمات و آواهای رادیو قرآن به تهیه‌كنندگی علیرضا صفرزاده و فاطمه گنجی و با اجرای كارشناسی غلامرضا احمدی، مهدی صفری و مجید زكی‌لو بود که پخش فرازهایی از شاهکارهای تلاوت و اناشید از جمله بخش‌های متنوع این برنامه سه ساعته بود.

پخش گزارش میدانی از حال و هوای شب چلّه در بازار خرید و آسایشگاه سالمندان کهریزک به گزارشگری زهرا پناهی، پخش اجراهایی از شرکت‌کنندگان در این جشنواره، ارتباط مخاطبان با برنامه از طریق سامانه پیامکی 30000100 در جشنواره قرآنی و ارائه نظرات درباره «ویژگی‌های دعای خوب»، گفت‌وگوی تلفنی با مهدی حیدری، حافظ کل قرآن از دزفول از دیگر آیتم‌های این برنامه بود.

مهدی حیدری طی ارتباط تلفنی ضمن بیان فرایند تهیه آیتم آیت‌الکرسی در برنامه تسنیم رادیو قرآن از نقاط مختلف شهر ایران با همکاری دوستان و مراکز استان‌ها سازمان تبلیغات اسلامی و ارشاد استان‌ها، بیان خاطرات قرآنی از ضبط تلاوت‌های سال 1378 از احمد احمد نعینع و محمد اللیثی طی سفر به ایران، ضبط تلاوت راغب مصطفی غلوش از سوره نساء در محفلی در سبزوار، از جلسات خانگی قرآن از شهرستان دزفول به ویژه پیشکسوت قرآنی ابوالقاسم بحرک و فراز زیبای استاد متولی عبدالعال در مسجد جامع کرمانشاه از سوره طه 17 در بهمن 1381 یاد کرد.

آیتم دیگر این برنامه، ارتباط تلفنی با خانم شریفی، مدیر راهیان کوثر از مدارس زیرمجموعه هوافضا سپاه منطقه 22(محدوده کوهک) و تشریح فرایند تأسیس رادیو «رفاقت مدرسه» در دو ساله کرونا و استمرار فعالیت آن در پساکرونا با هدف ایجاد فضای معنوی و مفرّح میان دانش‌آموزان بود.

میهمانان حضوری این برنامه بهروز یاریگل، خادم قرآن و پیشکسوت قرآنی و آرزو اسلامی، قاری و حافظ کل قرآن، که موفق به دریافت رتبه‌های متعدد در مسابقات قرآن شده‌ است و بیان خاطرات بود. طی این برنامه به حدود 77 شرکت‌کننده این فصل به قید قرعه، هدیه نقدی 300 هزار تومان اعطا شد.

کد

یادآور می‌شود، دومین فصل از جشنواره قرآنی «صد» با محوریت ساده‌خوانی جزء دوم مصحف شریف با هدف مشارکت و جذب عموم مردم، هر روز، حوالی ساعت ۱۶ به مدت ۵۰ دقیقه به روی آنتن شبکه رادیویی قرآن رفت. آیین افتتاحیه فصل سوم این جشنواره قرآنی نیز با تمركز بر جزء سوم قرآن به زودی برگزار خواهد شد.

طی این برنامه علاقه‌مندان به حضور، نام و نام‌خانوادگی خود را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۰۰ یا فایل‌های تلاوت خود را از طریق پیام‌رسان‌های داخلی به رادیو قرآن ارسال می‌کنند تا در برنامه ضمن ارتباط با مخاطبان، به تلاوت ساده آیاتی از جزء دوم قرآن بپردازند.

انتهای پیام
captcha