انس با قرآن احساس مسئولیت انسان را بالا می‌برد
کد خبر: 3502245
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸
عبدی:

انس با قرآن احساس مسئولیت انسان را بالا می‌برد

گروه فعالیت‌های قرآنی: شرکت‌کننده در رشته حفظ سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه قم گفت: برکات انس با قرآن قابل وصف نیست ولی ملموس‌ترین آن این است که احساس مسئولیت انسان در پرهیز از گناه و رفتارهای بد بیشتر می‌شود.

یوسف صادقی‌پور، شرکت‌کننده در رشته حفظ سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم گفت: تجربه شخصی من این است که هر اندازه که انسان توان دارد باید به سمت حفظ قرآن و قرائت آن برود تا از فواید آن در زندگی بهره ببرد.
وی ادامه داد: انس با کلام الهی دارای تاثیرات مثبت مادی و معنوی است و حداقل آن افزایش احساس مسئولیت در پرهیز از گناه و رفتارهای نادرست است.
این حافظ کل قرآن که طلبه حوزه علمیه است بیان کرد: وضعیت قرآنی در مدارس مختلف حوزه وضع متفاوتی دارند و در برخی مدارس برنامه خاصی در این زمینه وجود ندارد ولی در برخی مدارس مانند امام رضا(ع) تمامی برنامه‌ها با محوریت قرآن و حفظ آن است.
عبدی عنوان کرد: در این مدرسه برای حفظ اهتمام ویژه ای وجود دارد و برنامه‌های درسی بر روی این مسئله متمرکز است اگرچه در برخی مدارس دیگر کلاس و مسابقه و محفل قرآنی را شاهد نیستیم.
وی به طرح‌های حفظ کنونی اشاره کرد و گفت: طرح یکساله طرح خوبی است ولی نه برای همه افراد و باید از قبل فرد، استعدادسنجی شده و اگر توان این کار در او وجود دارد به او توصیه شود.
عبدی در ارزیابی از مسابقات اوقاف این دوره نیز بیان کرد: روند مسابقات بسیار خوب بود همچنین برای انتخاب محل برگزاری مسابقات، نوع دکور و استفاده از داوران باید از مجریان تقدیر کنیم.
captcha