تعهدات مسئولیت‌ اجتماعی دولت در بوشهر اجرایی شد
کد خبر: 4164906
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷

تعهدات مسئولیت‌ اجتماعی دولت در بوشهر اجرایی شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: ۵۰ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال از مصوبات سفر دور دوم رئیس‌جمهور و تعهدات وزارت نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی برای مردم استان اعطا و اجرایی شده است.

محسن پاپری‌زارعی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر

محسن پاپری‌زارعی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر، در گفت‌و‌گو با ایکنا از بوشهر، با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام یکی از اولویت‌ها برای تخصیص اعتبار است، اظهار کرد: ۵۰ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال از این مصوبات سفر دور دوم رئیس قوه‌ مجریه و تعهدات وزارت نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی برای مردم و جوانان استان بوشهر اعطا و اجرایی شده است.

وی رشد بیش از دو برابری اعتبارات عمرانی در سال‌جاری را فرصت مناسبی برای تزریق منابع مالی و سرعت‌بخشی به تکمیل تعدادی از طرح‌ها دانست و افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها و فعال شدن طرح‌های نیمه‌تمام در کنار رفع مشکلات مردم، شاهد رشد و توسعه اقتصادی در استان بوشهر خواهیم بود.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه در دور دوم سفر رئیس قوه مجریه به استان ۱۰۰ هزار میلیارد ریال مصوبه داشتیم، گفت: در اختصاص این میزان اعتبار جزء استان‌های خوب کشور هستیم که بخشی از این اعتبار در قالب تفاهم‌نامه ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر مطرح کرد: با تزریق این اعتبارات، طرح‌هایی مانند بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی بندر کنگان، بزرگراه بندر بوشهر ـ بندر دَیِر و باند دوم خط ساحلی بندر گناوه به بندر بوشهر شتاب می‌گیرد.

پاپری‌زارعی با اشاره به عمر ١٨ ساله برخی پروژه‌های عمرانی استان تصریح کرد: پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالاتر در اولویت تأمین اعتبار و تخصیص سالجاری قرار می‌گیرند و برخی پروژه‌ها مانند ورودی دیلم که از پرخطرترین جاده‌های استان بود در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند.

وی در خصوص ایرادات فنی برخی پروژه‌های عمرانی در استان اظهار کرد: با فعال کردن ۴ کارگروه نظارت، از تمامی پروژه‌های عمرانی استان بازدید و تکلیف آنها در شورای فنی استان مشخص شد.

این مقام مسئول از افزایش ۱۱۲ درصدی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خبر داد و گفت: این میزان در سال گذشته ٢ هزار و ١۶ میلیارد تومان بوده و در سالجاری به چهار هزار و ٢٩٠ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر بیان کرد: متممی غیر از سفر رئیس‌جمهور در شهریورماه سال گذشته به سفر اول اضافه شده و در این راستا پروژه‌های مورد نیاز تعریف شد و این رقم از ۲ هزار و ٩٠٠ میلیارد تومان به ۶ هزار و ۶٢٣ میلیارد تومان رسیده است.

وی تعداد پروژه‌ها را ١٠۴ طرح مطرح کرد و افزود: از این تعداد ۱۰ مصوبه مربوط به وزارت راه و شهرسازی، نیرو ۱۴ مصوبه، بهداشت و درمان ۶ مصوبه، علوم ٢ مصوبه، جهاد کشاورزی ١٠ مصوبه، آموزش و پرورش ۵ مصوبه، صنعت، معدن و تجارت ۸ مصوبه و نفت ۲۴ مصوبه است.

پاپری‌زارعی در خصوص تعهدات مصوبات سفر تصریح کرد: از تعهدات دولت و سازمان برنامه‌ریزی ٢ هزار و ١٨٧ میلیارد تومان و از تعهدات دستگاه‌ها ٩۶٨ میلیارد تومان از سه هزار و ۵۴۴ میلیارد تومان محقق شده است.

این مقام مسئول در حوزه وصولی درآمدها گفت: بیش از ۸۰ ردیف درآمدی وجود دارد که عمده‌ترین آنها درآمد مالیاتی است که ۹۸ درصد درآمد عمده را به خود اختصاص می‌دهد، ١٢ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان مصوب درآمدها بوده که عملکرد این سازمان حدود ۱۱ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان معادل ٨۴/۶ درصد بوده است.

پاپری‌زارعی با اشاره به اینکه خط ریلی بوشهر برای تکمیل به ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: اعتبارات مصوب در قانون بودجه برای این پروژه کافی نبوده و قرار است یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار از محل تهاتر نفت به این پروژه تزریق شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر در حوزه برنامه‌ریزی مطرح کرد: همه اسناد بالادستی که برای توسعه استان نیاز است تدوین شده و سند آمایشی استان یکی از قوی‌ترین اسناد آمایشی در بین استان‌های کشور است؛ همچنین سند توسعه دانش‌بنیان تدوین شده و در حال بازنگری است.

وی به نقش تبلور سند توانمندی‌های تحولی و علمی جهاددانشگاهی در بوشهر پرداخت و گفت: طرح‌های اشتغال‌زا و دوره‌های آموزشی و پروژه‌های فناورانه مثل مجتمع پرورش آبزیان که منجر به مهارت و شغل‌آفرینی شده است کارهای بزرگ و ارزشمندی است که توسط جهاددانشگاهی بوشهر انجام شده و می‌تواند این طرح‌ها و اقدامات در کارگروه‌های استان ارائه شود.

یادآور می‌شود، رئیس جمهور دوشنبه ششم شهریورماه، جهت افتتاح یکی از فازهای پارس جنوبی و پیگیری تعهدات وزارت نفت به استان بوشهر سفر می‌کند.

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha