پیگیری مصوبات سفرهای رئیس جمهور به استان‌ها از اولویت‌هاست
کد خبر: 4069864
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰

پیگیری مصوبات سفرهای رئیس جمهور به استان‌ها از اولویت‌هاست

معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور گفت: پیگیر مصوبات سفر اول رئیس جمهوری به استان خراسان جنوبی در حوزه بانوان هستیم.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، انسیه خزعلی، معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور، امروز یکشنبه ۱۹ تیرماه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با ابراز خرسندی از حضور در این استان مرزی و دیدار نزدیک با بانوان توانمند و مستعد اظهار کرد: امید است در این سفر قدم‌های مثبتی برای بانوان استان برداشته شود.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به تمایل خود برای حضور در خراسان جنوبی در همان روزهای اول آغاز به کار دولت سیزدهم، گفت: برنامه‌های کاری فشرده در مرکز و همچنین سفرهایی که وجود داشت باعت شد تا در روز مبارک عید قربان خدمت بانوان استان برسیم.

وی با اشاره به اینکه پیگیر مصوبات سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی در حوزه بانوان هستیم، ادامه داد: امید است در این سفر مصوبات خوبی را داشته باشیم.

خزعلی بیان کرد: برخی از مصوبات برای حوزه بانوان مانند موضوع حمایت از اشتغال و آموزش بانوان به صورت متمرکز گرفته شده است و برخی از مصوبات باید بعد از سفر به استان ها و دیدار نزدیک با بانوان و احصای ظرفیت ها و مشکلات تصویب شود.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور تصریح کرد: مصوبات عمرانی چنانچه ۵۰ درصد و بالاتر از آن پیشرفت فیزیکی داشته باشد می‌تواند برای اتمام کار در  ردیف مصوبات جدید قرار بگیرد.

خزعلی گفت: سایر موضوعات و مصوبات مانند اشتغال و مهارت آموزی بانوان، حمایت از تحصیل بانوان و تجهیز مدارس دخترانه را می توانیم پیگیری و اعتبارات لازم را دریافت و اختصاص بدهیم.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی نیز در دیدار با معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه وسعت استان خراسان جنوبی باعث شده در گذشته کمتر به خصوص در زمان خراسان بزرگ به آن توجه شود، اظهار کرد: اکنون در سایر استان‌ها کارهای توسعه ای دنبال می شود اما در خراسان جنوبی به دلیل همین کم توجهی‌ها در گذشته، پیگیری های فعلی در حوزه زیرساختی است لذا هنوز در گام های اولیه قرار داریم.

استاندار خراسان جنوبی، فاصله این استان با سایر استانهای را زیاد ارزیابی کرد و با اشاره به ضعف‌های زیرساختی سنتی در حوزه بانوان گفت: نمایشگاه ایده، خانه و فناور با هدف نمایش توانمندی‌ها و دستاوردهای بانوان استان در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و علمی برپا شده است تا این حوزه بیشتر فعال شود.

وی افزود: علی رغم مشکلات و ضعف زیرساختی در استان اما ظرفیت و سرمایه نیروی انسانی در خراسان جنوبی بالا بوده و با توجه به دانشگاهی بودن استان امکان توسعه در حوزه‌های مختلف وجود دارد.

قناعت گفت: با توجه به اینکه خراسان در کریدور حمل موادمخدر قرار دارد راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶و ۱۵ از موضوعات ضروری در استان است و انتظار می رود به خصوص برای بانوان به صورت ویژه مساعدت شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت مرکز ماده 16 تامین می شود، تصریح کرد: چهار شهرستان مرزی در خراسان جنوبی است که حداقل در ۲ شهرستان راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ ویژه بانوان مورد نیاز است تا بتوانیم موضوع اعتیاد را به خصوص در حوزه بانوان مدیریت کنیم.

به گفته وی با توجه به توانمندی‌های زنان خراسان جنوبی در عرصه های مختلف از جمله در زمینه صنایع دستی و گردشگری بنا داریم مقدمات حضور پررنگ بانوان در عرصه‌های مختلف شغلی را فراهم کنیم و تقاضا داریم که نگاه ویژه به بانوان خراسان جنوبی شود تا بتوانیم از ظرفیت آنان در سطح ملی استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha