کارکنان وزارت نفت بر روخوانی صحیح و مفاهیم قرآن‌ اهتمام داشته باشند
کد خبر: 3481420
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
نامدار‌زنگنه:

کارکنان وزارت نفت بر روخوانی صحیح و مفاهیم قرآن‌ اهتمام داشته باشند

گروه فعالیت‌های قرآنی: وزیر نفت با بیان اینکه در قرآن ظرافت‌هایی نهفته است که توجه به فهم آن بسیار اهمیت دارد، اظهار کرد: به تمامی کارکنان وزارت نفت توصیه می‌کنم که بر روخوانی قرآن و مفاهیم آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

کارکنان وزارت نفت بر روخوانی صحیح و مفاهیم قرآن‌ اهتمام داشته باشند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بیژن نامدارزنگنه، وزیر نفت امروز، 17 اسفندماه در مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن کارکنان وزارت نفت(یادواره شهید تندگویان) که به میزبانی شرکت ملی گاز در سالن شهید بهشتی برگزار شد، با تشکر از برپایی این نوع مسابقات و تبریک به برگزیدگان این دوره از مسابقات بیان کرد: توجه به امر قرآن کریم یکی از مهمترین فعالیت‌هاییست که بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: قرآن کریم به راستی تنها کتاب مشترک و بدون تحریف در میان تمام فرقه‌ها از شیعه تا وهابیون است که همگی بر صحت این کلام الهی ایمان دارند.

وزیر نفت با اشاره به نزول قرآن کریم بر قلب پیامبر(ص) در عصر جهالت و نادانی، بیان کرد: قرآن، زمانی بر قلب پیامبر(ص) نازل شد که زمان بدوی بود و مردم به خوبی توانستند اعجاز کلام الهی را درک کنند و همواره بعد از گذشت سالیان طولانی از این اتفاق همچنان اعجازش ثابت مانده و همگان در برابر کتاب الهی سر تعظیم فرود می‌آورند.

وی تصریح کرد: قاری و حفاظ بودن به نوعی ارزشمند است، اما باید به روخوانی صحیح قرآن کریم توجه ویژه‌ای داشت و تلاوت روزانه قرآن کریم را در برنامه شخصی قرار داد تا بتوان انس با قرآن کریم را ایجاد کرد.

نامدارزنگنه با تأکید بر اینکه قرآن سه بخش اصلی دارد، اظهار کرد: قرآن که همه نور است، دارای سه بخش اصلی توحید(یگانگی خداوند و واحد بودن پروردگار)، دوم اخلاق(که در رأس آن انسان بودن قرار دارد) و سوم شریعت است و هر سه بخش‌ها مکمل هم هستند.

وی با اشاره به اینکه باید به تمامی کلمات قرآن توجه ویژه داشت و بر روی مفاهیم آن تکیه کرد، افزود: قرآن یک کتاب عادی نیست، بلکه کلام خداوند است که باید به کلمات آن توجه ویژه داشت و معانی آن را دریافت و آن را در رأس زندگی قرار داد که به‌دنبال آن نیز انس با قرآن کریم به‌وجود می‌آید.

وزیر نفت در این مراسم حاضران و کارکنان را به توجه به مفاهیم قرآن کریم تشویق و تصریح کرد: در قرآن کریم ظرافت‌هایی نهفته است که توجه به فهم آیات و کلمات آن بسیار اهمیت دارد. انس با قرآن و مفاهیم آن رفاقت را ایجاد می‌کند و در پی این رفاقت آرامشی ابدی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرآن رحمانیت و رحیمیت را در خود دارد، بیان کرد: یک مسلمان در شبانه‌روز 60 مرتبه صفات رحمانیت و رحیم بودن خداوند را زمزمه می‌کند و برکاتی در این کلمات نهفته است.

نامدارزنگنه در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تکیه بر قرآن کریم جامعه‌ای قرآنی و دور از شرک و همراه با اخلاق علوی و توحید داشته باشیم.


captcha