خیانت‌های خانوادگی ریشه در نبود پایبندی به تعهدات دارد
کد خبر: 1436453
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶

خیانت‌های خانوادگی ریشه در نبود پایبندی به تعهدات دارد

گروه اجتماعی: مدرس دانشگاه‌های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خیانت‌های خانوادگی ریشه در نبود پایبندی به تعهدات دارد، گفت: خیانت‌های زناشویی در حال حاضر بحرانی‌ترین نوع خیانت در جامعه امروز است.


غلامعلی مرادی، جامعه‌شناس و مدرس دانشگاه‌های خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، به انواع خیانت‌ها در خانواده اشاره کرد و گفت: هنگامی که زن یا مرد به حساب یکدیگر بدون اجازه دست می‌برند و یا توجهی به دخل و خرج خانواده ندارند و به تعهداتشان در این زمینه پایبند نیستند دچار خیانت اقتصادی شده‌اند.



وی اظهار کرد: خیانت روابط خانوادگی و خویشاوندی یکی‌ دیگر از انواع خیانت است و آن هنگامی است که برخوردهای نامناسب و ناشایست از سوی زوجین با اعضای هر یک از خانواده‌ها صورت می‌گیرد.



خیانت‌های زناشویی؛ بحرانی‌ترین نوع خیانت در جوامع امروز



مدرس دانشگاه‌های خراسان جنوبی ادامه داد: خیانت‌های زناشویی در حال حاضر بحرانی‌ترین نوع خیانت در جامعه امروز است که زنان و مردان نامحرم با یکدیگر روابط نامشروع دارند و یا اسرار خانوادگی یکدیگر را فاش می‌کنند.



مرادی به عوامل ایجاد این خیانت‌ها اشاره کرد و گفت: سست شدن ایمان، در دسترس بودن فیلم‌های مبتذل، ماهواره و سایر رسانه‌ها، از بین رفتن قبح اعمال و عادی شدن آن در نگاه برخی، از عواملی است که در ایجاد این خیانت‌ها اثرگذار است.



وی افزود: با توجه به تغییر در سبک و سیاق زندگی، رسانه‌ها می‌توانند جهت بهبود شرایط زندگی خانوادگی نقس مهمی ایفا کنند.



مدرس دانشگاه‌های خراسان جنوبی آسیب‌ها و مسائل اجتماعی را مانند تارهای به هم پیوسته‌ای دانست و بیان کرد: مسائل و بحران‌های اجتماعی به سایر مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ارتباط دارد و برای بررسی آن باید از تمامی ابعاد مورد توجه قرار بگیرد.

captcha