تقدیر امام‌جمعه مهدیشهر از طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی
کد خبر: 4067450
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

تقدیر امام‌جمعه مهدیشهر از طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی

امام‌جمعه شهرستان مهدیشهر با تقدیر از فعالیت‌ها و طرح‌های فناورانه و ارزشمند جهاددانشگاهی استان در این شهرستان گفت: افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌های ملی، موجب رشد و توسعه و پیشرفت شهرستان می‌‌شود.

تقدیر امام جمعه مهدیشهر از طرحهای فناورانه جهاددانشگاهی

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام محمد بارانی، امام‌جمعه مهدیشهر، شب گذشته، 7 تیر در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به اینکه پروژه مرکز درمان ناباروری و مرکز اصلاح نژاد و به‌نژاد دامی از مطالبات دیرینه مردم شهرستان مهدیشهر توسط جهاددانشگاهی در این شهرستان اجرا می‌شود، اظهار کرد: اگر این دو پروژه در شهرستان مهدیشهر به بهره‌برداری برسد، نقش بسیار مهمی در پیشرفت شهرستان خواهد داشت.

وی ادامه داد: این دو طرح و پروژه بسیار مهم و کلیدی است که در این راستا ضرورت دارد جهت تکمیل و تجهیز این دو پروژه مهم اعتبارات لازم تخصیص یابد، دستگاه‌های اجرایی و خدماتی نیز مساعدت و همکاری لازم را داشته باشند.

امام‌جمعه مهدیشهر با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری، یکی از دغدغه‌های مردم استان و منطقه است که افتتاح این مرکز می‌تواند بسیاری از مشکلات و مسائل موجود در بحث جمعیتی کشور را حل کند یادآور شد: امروز کاهش جمعیت، یکی از مسائل و چالشهای جدی کشور است و باید در این زمینه مساعدت لازم صورت گیرد.

بارانی متذکر شد: پروژه مرکز اصلاح نژاد دام سبک نیز در راستای ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر و کمک به مصوبه سفر رئیس جمهور به این شهرستان است که لازم است اعتبارات لازم در جهت تکمیل و تجهیز این پروژه تخصیص یابد.

به گفته وی؛ لازم است از ظرفیت و کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، خیرین سلامت شهرستان مهدیشهر و همچنین مؤثرین شهر در جهت تسریع در راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری و اصلاح نژاد دام سبک شهرستان مهدیشهر استفاده شود.

امام‌جمعه مهدیشهر با تأکید بر اینکه هزینه‌های درمان ناباروری در کشور بسیار سنگین است و افراد معمولی از عهده پرداخت آن بر نمی‌آیند اظهار کرد: لازم است این خدمات درمانی تحت پوشش بیمه‌ای و بیمه درمان تکمیلی قرار گیرند، چرا که اگر ما غصه جمعیت را داریم، باید زیر ساختهای لازم مانند مرکز درمان ناباروری، تجهیزات پزشکی، درمانی و خدمات آن را فراهم کنیم.

مهمترین آسیب‌های اجتماعی در استان سمنان

علی منصفی‌راد، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان نیز با تأکید بر اینکه امروزه معضل جمعیت یکی از مهمترین معضلات و آسیب‌های اجتماعی در استان سمنان است وافزود: در همین راستا، جهاددانشگاهی استان سمنان بنا به رسالت خود، طرحهای فناورانه و علمی تهیه و ارائه کرده که برای ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، پزشکی در حوزه زنان و خانواده راه‌اندازی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مجوز راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان سمنان از گروه پزشکی دفتر مرکزی اخذ شده است افزود: ساختمان این مرکز نیز در شهرستان مهدیشهر با پیشرفت 90 درصدی در حال ساخت است، و دانش فنی به روز در پژوهشگاه رویان و پژوهشکده ابن سینا جهادددانشگاهی کشور برای ارائه خدمات به استان سمنان منتقل می شود.

وی ادامه داد: این طرح، هم یک کار فناورانه است و بالاتر از آن، به عنوان یک خدمت به جامعه محسوب می شود، تعداد زیادی از افراد جامعه، توان خروج از استان برای درمان  و دریافت خدمات درمانی در استان های دیگر را ندارند، لذا ایجاد یک مرکز تخصصی درمان ناباروری در استان سمنان خلاء بزرگی را بر طرف می کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از راه‌اندازی مرکز اصلاح نژاد دام سبک و مرکز به نژاد دامی به عنوان یکی دیگر از طرحهای فناورانه جهاددانشگاهی استان در شهرستان مهدیشهر نام برد و افزود: بهره‌برداری این پروژه یک نقطه عطف در رشد و توسعه صنعت دامپروری و کمک به ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر است.

منصفی‌راد از خرید تجهیزات آزمایشگاه پایه جهاددانشگاهی در مرکز به‌نژاد دامی جهاددانشگاهی استان در شهرستان مهدیشهر خبر داد و گفت: تجهیزات متعددی با اعتباری افزون بر 11 میلیارد تومان خریداری شده است،

به گفته وی؛ با راه‌اندازی مرکز اصلاح نژاد و به نژاد دامی و ایستگاه اصلاح نژاد دام سنگسری، بسترهای لازم برای رشد و توسعه بیشتر صنعت دامپروری در استان سمنان و خصوصا شهرستان مهدیشهر فراهم شود.

انتهای پیام
captcha