جمهوری اسلامی ایران بنیانی اسلامی و عترتی دارد
کد خبر: 4145843
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
حجت‌الاسلام سیداحمد رهنمایی:

جمهوری اسلامی ایران بنیانی اسلامی و عترتی دارد

استاد حوزه علمیه قم گفت: جمهوری اسلامی ایران را یک حکومتی برخاسته و الگوگرفته از بنیان‌های حکومت نبوی و علوی و حسینی و فاطمی و مهدوی است.

مراسم سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

به گزارش ایکنا از بوشهر، مراسم سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، روز گذشته، ۱۴ خرداد از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور مردم و مسئولان در مصلای جمعه بوشهر واقع در محله ایثار منطقه یک این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد رهنمایی، استاد فلسفه و روانشناسی اسلامی حوزه علمیه قم در این آیین، با اشاره به این نکته که تمام اسلام در وجود و ساحت مقدس حضرت امیرالمؤمنین(ع) خلاصه می‌شد، گفت: حضرت امام علی(ع) شخصیتی با بصیرتی نافذ و تحول‌آفرین و دارای روحیه اجرای عدالت‌ و ذوب در خدمت به مردم و حکومت اسلامی بود.

وی حکومت جمهوری اسلامی ایران را یک حکومتی برخاسته و الگوگرفته از بنیان‌های حکومت نبوی و علوی و حسینی و فاطمی و مهدوی دانست و اظهار کرد: ملت ایران با امید زنده‌اند و با ایمان قوی تمام مشکلات را تحمل می‌کنند و به منویات امام راحل عظیم‌الشان عمل می‌کنند. هر کدام به سهم و ظرفیت خود در این مسیر می‌مانیم و دنیا شاهد خواهد بود که چقدر بذر‌هایی که امام راحل بر سرزمین دنیا افشانده‌اند به بار خواهد نشست.

حجت‌الاسلام رهنمایی افزود: یکی از دلایل اینکه دشمن پس از گذشت سال‌ها از رحلت جانسوز امام راحل دست از تحریف شخصیت ایشان برنمی‌دارد به این دلیل است که با تمام وجود تاثیر این شخصیت را در همه جای دنیا مشاهده کرده و در همین راستا با تمام قوا آمده‌اند تا این شخصیت را تحریف کنند.

عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم بیان کرد: تحریف شخصیت امام راحل تحریف حقیقت ناب اسلام محمدی(ص) و همه آنچه در مسیر سعادت بشر برای انسان سود آفرین است، اما دشمن غافل از این است که در مقابل چنین حقیقتی بسیار عاجز و ناتوان است و این آروز را به گور خواهند برد.

وی گفت: وقتی از تحول آفرینی شخصیت امام راحل سخن گفته می‌شود افق دید ما تنها ایران و جهان اسلام نیست بلکه طلوع جهان بشریت است، و با وجود تلاش همه رسانه‌هایی که شبانه روز برای مخدوش و تحریف کردن چهره امام برنامه‌ریزی می‌کنند، اما هرچه از عمر با برکت انقلابی که امام راحل به پا کرد می‌گذرد این چهره برافراشته‌تر و نهضت این شخصیت موثرتر و تحولات چشم‌گیرتر می‌شود.

پژوهشگر حوزه علمیه قم اظهار کرد: گرچه به واسطه شیطنت‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی اغتشاش و تحریم تحمیل و مشکلات یکی پس از دیگری به سراغ ما می‌آید، اما ملت ایران آرام، ولی دنیای استکبار طوفان زده است. لذا باید مراقب باشیم همانطور که در زمان پیامبر و ائمه اطهار(ع) جبهه نفاق زحمت و رنج ایجاد کردند همچنان این جریان با همه عوامل خود از چپ، راست، کمونیست و مسلمان برای پیشگیری از پیشرفت نظام اسلام با هم هم‌عهد شده‌اند، اما باید یقین دانست که دست خدا بالاتر است به شرط اینکه برعهده و پیمان خود با امام راحل بیمانیم.

استاد فلسفه و روانشناسی اسلامی حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) شخصیتی تحول‌خواه، تحول‌آفرین و تحول‌نگر است، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی امام راحل تحولیاتی در درون کشور و در سطح جامعه اسلامی و در جهان ایجاد کردند؛ تحولاتی که چشم همه بشریت را خیره کرده و هیچ کسی در طول تاریخ بعد از نهضت انبیا الهی و اوصیای آن‌ها همانند امام خمینی (ره) اینچنین تحول‌آفرین نبوده است.

سیده‌فردوس رضوی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha