۲۵۰ زائر از قشم به مرقد امام(ره) اعزام می‌شوند
کد خبر: 1412904
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷

۲۵۰ زائر از قشم به مرقد امام(ره) اعزام می‌شوند

گروه اجتماعی: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم گفت: افزون بر ۲۵۰ نفر زائر از قشم برای تجدید بیعت با امام راحل به مرقد بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران اعزام می شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حمید ماندگاری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم عصردیروز، دهم خرداد در نشست مطبوعاتی در محل فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم با اعلام خبر اعزام زائران قشمی به مرقد امام(ره) اظهار کرد: این تعداد زائر شامل 200 نفر از شهرستان قشم و 50 نفر از منطقه آزاد قشم است.

ماندگاری سهمیه شهرستان قشم را متشکل از 115 نفر از شهر قشم و 85 نفر از جزیره هرمز اعلام کرد و گفت: از این تعداد زائرین نیز به ترتیب 35 و 25 نفر سهمیه به زنان زائر اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه از 50 نفر سهمیه منطقه آزاد قشم نیز 15 نفر زن هستند از کاهش 50 درصدی رقم کل زائران اعزامی از قشم امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: علت کاهش سهمیه زائران مرقد حضرت امام خمینی(ره) قشم، نبود امکانات و وسایل حمل و نقل از طرف مراجع ذیربط در استان اعلام شده است.

به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم حضورعاشقان امام(ره) در مرقد آن حضرت در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) علاوه بر بیعت مجدد با آرمان‌های آن حضرت، بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب و جانشین خلف امام راحل نیز است.

ماندگاری برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین اعزام این زائران را در شرایط فعلی بسیار مهم دانست و گفت: هرچقدر ما بتوانیم اتحاد و اقتدار ملی خود را به جهانیان نشان بدهیم، عزیزان ما در جبهه سیاست خارجی بهتر می توانند در مقابل زیاده خواهی برخی از قدرت ها ایستادگی کنند.

یاداوری می‌شود که آیین بدرقه زائران مرقد امام خمینی(ره) دوشنبه، 12 خرداد ساعت 14:30 در اسکله شهید ذاکری قشم با حضور مسئولان و خانواده‌های زائران برگزار می‌شود.

captcha