برگزاری همایش «امام خمینی(ره)، انتظار و مبارزه» در نیشابور
کد خبر: 3309928
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

برگزاری همایش «امام خمینی(ره)، انتظار و مبارزه» در نیشابور

گروه اجتماعی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور با اشاره به مجموعه برنامه‌های بیست وششمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)از برگزاری همایش «امام خمینی(ره)، انتظار و مبارزه» در نیشابور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، عباس کرخی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور با اشاره به مجموعه برنامه‌های بیست وششمین  سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و تقارن آن با نیمه شعبان اظهار کرد: امام خمینی(ره) معجزه قرن حاضر و مظهر حماسه‌سازی و بیداری اسلامی هستند لذا برنامه‌ها  با محور «انتظار، امامت و ولایت» در شهرستان برگزار می‌شود.

کرخی با تأکید بر اینکه ما باید همواره پشتیبان ولایت فقیه باشیم، اظهار کرد: مردم با توجه به الطاف الهی و پشتیبانی از ولایت فقیه تاکنون در مقابل دشمن مسلح، ایستادگی کرده‌اند و همواره امام خمینی(ره) به ما آموختند که انتظار در مبارزه است.

وی با بیان اینکه نعمت بزرگ انقلاب با وجود حضرت امام(ره) به عنوان احیاگر دین اسلام و خون سرخ شهدا حاصل شده است، ابراز کرد: اینک نظام مقدس جمهوری اسلامی با رهبری حکیمانه آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان الگوی بیداری اسلامی در صحنه بین‌المللی یکی از مترقی‌ترین نظام‌ها محسوب می‌شود که ما امروز وظیفه «بصیرت بخشی و بصیرت دهی» به آینده‌سازان میهن اسلامی را برعهده داریم.

اعزام دو هزار زائر نیشابوری به مرقد امام راحل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور از اعزام دوهزار زائر نیشابوری به مرقد مطهر حضرت امام(ره) خبر داد و ادامه داد: برپایی هیئات عزاداری، برگزاری ختم قرآن در کانون فرهنگی ـ هنری مسجد، برپایی نمایشگاه عکس «امام و انتظار» در نگارخانه کمال‌الملک نیشابور و برپایی کارگاه آموزشی «امام شناسی» در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد از برنامه‌های مناسبتی ارتحال امام به شمار می‌رود.

وی همچنین برپایی نمایشگاه کتاب آثار امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در تمامی کتابخانه‌های عمومی نیشابور را از دیگر برنامه‌های این ایام  دانست و ابراز کرد: همچنین به مناسبت رحلت رهبر کبیر انقلاب، همایش «امام خمینی(ره)، انتظار و مبارزه» در  فرهنگسرای سیمرغ، مسابقه مکتوب کتابخوانی از وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی امام(ره) در کانون‌های مساجد نیشابور برگزار می‌شود.

کرخی برپایی جلسات  شعر در مجتمع هنری ارشاد شهرستان، شب شعر «انتظار، امامت و ولایت»، برگزاری یادواره «فرزندان روح الله» در مسجد شهدای گمنام و ارائه بسته‌های فرهنگی به زائران حرم امام از دیگر برنامه‌های بزرگداشت ارتحال امام عنوان کرد.

وی بیان کرد: اعزام 60 روحانی طرح هجرت به روستاهای پر جمعیت شهرستان، ارسال پوستر، بنر، لوح فشرده سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) به همه ادارات و سازمان‌ها، فضاسازی  استندهای تبلیغاتی سطح شهر توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و شورای هماهنگی تبلیغات، حضور ائمه جماعات و مداحان و اعضا هیئات مذهبی در مراسمات و تبلیغات سطح شهر، تبلیغات در اتوبوسهای واحد، آمادگی ارسال پیامک توسط تمامی ادارات و سازمان‌هایی که دارای سیستم پیامک هستند، از دیگر برنامه‌ها است.

captcha