اطاعت عملی از دستورات الهی راه رسیدن به ایمان است
کد خبر: 4093537
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

اطاعت عملی از دستورات الهی راه رسیدن به ایمان است

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان بیان کرد: ایمان امری باطنی است و راه رسیدن به ایمان، اطاعت عملی از دستورات الهی است نه اینکه فرد تنها ادعای زبانی و ظاهری به ایمان داشته باشد.

جلسه تفسیر قرآن جهاد دانشگاهی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن عامری، رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان امروز، ۳۰ مهرماه در پانزدهمین جلسه تفسیر سوره حجرات که با حضور رئیس جهاد‌دانشگاهی استان و کارکنان این نهاد در کرمان برگزار شد، با قرائت آیه ۱۳ سوره حجرات، بیان کرد: با توجه به معنای این آیه، گرامی‌ترین فرد نزد پروردگار باتقواترین افراد هستند.

وی با اشاره به مباحث جلسات گذشته در مورد مسخره کردن و غیبت، این ویژگی‌ها را برخواسته از روحیه خود برتر بینی و تحقیر دیگران دانست و افزود: در آیه ۱۳ سوره حجرات به سه اصل مهم مساوات در آفرینش زن و مرد، تفاوت در ویژگی‌های بشری و تقوی اشاره شده است.

حجت‌الاسلام عامری در ادامه به پیام‌های این آیه اشاره کرد و افزود: در قرآن تمام تبعیض‌های نژادی، قومی، قبیله‌ای، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... مردود دانسته شده و تنها ملاک برتری انسان‌ها تقوی است. البته باید تظاهر به تقوی نکنیم زیرا خداوند بر همه چیز آگاه است.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان، حفظ حریم شخصی و پرهیز از بزرگنمایی خود را از دیگر پیام‌های این آیه برشمرد و افزود: اگرچه هر فرد در ظاهر می‌تواند بگوید مسلمان است اما ایمان امری باطنی است و راه رسیدن به ایمان، اطاعت عملی از دستورات الهی است نه اینکه فرد تنها ادعای زبانی و ظاهری به ایمان داشته باشد.

 

انتهای پیام
captcha