سیزدهمین جلسه تفسیر سوره حجرات در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4089568
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴

سیزدهمین جلسه تفسیر سوره حجرات در کرمان برگزار شد

سیزدهمین جلسه از سلسله جلسات تفسیر سوره حجرات در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن عامری رابط نهاد رهبری در دانشگاه‌ علمی‌کاربردی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن عامری، رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان، در سیزدهمین جلسه از سلسله جلسات تفسیر سوره حجرات که امروز، ۱۲ مهرماه در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد، با قرائت آیه ۱۰ سوره حجرات، گفت: رابطه مومنان با یکدیگر همچون رابطه دو برادر دانسته شده است. دوستی دو برادر عمیق و پایدار و متقابل است. دو برادر شریک در شادی و غم و بازوی یکدیگر در برابر بیگانگان هستند.

وی با بیان اینکه در روایات هر مسلمان بر برادر دینی خود ۳۰ حق دارد که باید ادا کند، افزود: عفو و مهربانی، پنهان کردن اسرار، جبران اشتباهات، قبول عذر، دفاع در برابر بدخواهان، خیرخواهی، عمل به وعده‌ها، عیادت، تشییع جنازه، پذیرفتن دعوت و هدیه، جزا دادن به هدیه، حفظ ناموس، برآوردن حاجات، واسطه‌گری برای حل مشکلات، احترام و... از جمله این حقوق است.

حجت‌الاسلام عامری با اشاره به سخن پیامبر(ص) در خصوص برابر بودن مسلمانان، گفت: همه باید در برابر دشمن مشترک با هم بسیج شوند و مفاهیم دینی را در زندگی پیاده کنند زیرا اگر مفاهیم دینی در زندگی پیاده می‌شد مشکلات، فساد و... به وجود نمی‌آمد.

وی در ادامه با اشاره به احکامی از اسلام برای اصلاح میان مردم، گفت: رابطه برادری در گرو ایمان است و مسائل سیاسی، اقتصادی، جغرافیایی و... نمی‌تواند برادری را در بین مردم به وجود آورد؛ این نوع برادری منوط به سن شغل ثروت و... نیست؛ در این نوع برادری هیچکس خود را برتر از دیگران نمی‌داند.

حجت‌الاسلام حسن عامری با بیان اینکه ایجاد صلح میان افراد وظیفه همگانی است، افزود: فرد مصلح باید بدون حب و بغض و جانبداری کار خود را انجام دهد و در اقدامات خود تقوا داشته باشد تا کارهای جامعه اصلاح شود.

وی در ادامه ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) به وصیت امام به شیعیان اشاره کرد و گفت: این نصیحت همچون اعلامیه‌ای جهانی از حضرت به شیعیان است که پرهیزکاری و پاک زیستی در دین، تلاش برای خداوند، سجده‌های طولانی در نماز، نیک رفتاری با همسایگان، ذکر خداوند، قرائت قرآن، صلوات فرستادن و... از جمله این توصیه‌ها است و امیدواریم جزو پیروان آن حضرت باشیم.

انتهای پیام
captcha