شانزدهمین جلسه تفسیر سوره حجرات در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4097210
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

شانزدهمین جلسه تفسیر سوره حجرات در کرمان برگزار شد

شانزدهمین جلسه از سلسله جلسات تفسیر سوره حجرات در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار و نکاتی در تفسیر آیات ۱۴ تا ۱۶ سوره حجرات بیان شد.

حجت‌الاسلام حسن عامری رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن عامری، رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان، در شانزدهمین جلسه از سلسله جلسات تفسیر سوره حجرات که امروز، ۱۴ آبان‌ماه در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد، بیان کرد: تقوا بهترین توشه برای هر انسان است و در قرآن نیز به آن توجه شده به طوری که واژه تقوا در قرآن ۲۰۰ مرتبه تکرار شده است.

وی در ادامه با قرائت آیه ۱۴ سوره حجرات، گفت: تفاوت اسلام و ایمان در این است که در اسلام شهادتین بر زبان جاری می‌شود اما مهم این است که فرد ایمان به خدا داشته باشد و خدا را در همه امورات در نظر بگیرد. ایمان یک امر واقعی و باطنی است که جایگاه آن قلب است.

حجت‌الاسلام عامری با قرائت آیه ۱۶ سوره حجرات، گفت: انسانی که در مسیر ایمان قدم بر می‌دارد اگر بینش او در مورد ایمان و عدالت خدا عمیق و قلبی باشد نه تنها خود را طلبکار نمی‌داند بلکه عبادت را عاشقانه انجام می‌دهد. پاداش انجام کار نیک، به خود انسان بر می‌گردد بنابراین هدایت او، دعوت پیامبر و توفیق اطاعت، لطف خداوند نسبت به بندگان است و پاداش عمل، مافوق لطف قرار دارد.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان همچنین به شرکت در نماز جماعت تأکید کرد و گفت: نماز اهمیت بسیاری دارد و اگر نماز شما پذیرفته شود سایر اعمال نیز پذیرفته می‌شوند و برعکس اگر نماز پذیرفته نشود سایر اعمال هم پذیرفته نیست.

انتهای پیام
captcha