چهاردهمین جلسه تفسیر سوره حجرات برگزار شد
کد خبر: 4091287
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
در جهاددانشگاهی استان کرمان

چهاردهمین جلسه تفسیر سوره حجرات برگزار شد

چهاردهمین جلسه از سلسله جلسات تفسیر سوره حجرات در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن عامری رابط نهاد رهبری در دانشگاه‌ علمی‌کاربردی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن عامری، رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان، در چهاردهمین جلسه از سلسله جلسات تفسیر سوره حجرات که امروز، ۲۰ مهرماه در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد، با قرائت آیه ۱۱ و ۱۲ سوره حجرات، گفت: نباید دیگران را به دلیل موقعیت اجتماعی، ظاهر و ویژگی‌های دیگر به سخره گرفت.

وی با بیان اینکه اسلام بر ارزش‌های اخلاقی تأکید دارد و اگر مهربانی داشته باشیم هرگز به خود اجازه نمی‌دهیم نسبت به هم‌نوعان خود عداوت کنیم، گفت: استهزا، تجسس، سوء ظن و مسخره کردن دیگران در اسلام ممنوع است و بهترین ویژگی تقوا است.

حجت‌الاسلام عامری با بیان اینکه همه مؤمنان به منزله نفس واحدی هستند و اگر از دیگران عیب‌جویی کنند در واقع از خود عیب‌جویی کرده‌اند، گفت: آیات قرآن به لطافت به تمام امور زندگی اشاره کرده است که یکی از آن‌ها عیب پوشی از دیگران است زیرا ممکن است فردی توبه کرده باشد اما عیب‌جویی بر او که بدون اطلاع و آگاهی انجام می‌شود شخصیت و آبروی افراد را از بین می‌برد.

وی با اشاره به تأکید قرآن بر ترک غیبت، گفت: حسد، تکبر، بخل، کینه‌توزی و انحصارطلبی از دلایل غیبت است. غیبت ایمان انسان را بر باد می‌دهد بنابراین باید به خداوند ایمان داشته باشیم و از غیبت دوری کنیم زیرا غیبت حق‌الناس است.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان در ادامه با اشاره به روایاتی در خصوص علم‌آموزی گفت: علم به تنهایی کافی نیست بلکه علم باید انسان را فروتن و از مجادله دور کند که در این راستا بهره‌گیری از محضر اساتید بسیار مهم است.

انتهای پیام
captcha