هشتمین جلسه تفسیر سوره حجرات در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4065346
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

هشتمین جلسه تفسیر سوره حجرات در کرمان برگزار شد

هشتمین جلسه از سلسله جلسات تفسیر سوره حجرات در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی کرمان برگزار و موضوعاتی از جمله لزوم رعایت عدالت در داوری، پیوند بیشتر با ائمه(ع) و توکل برخدا مورد بررسی قرار گرفت.

هشتمین جلسه تفسیر سوره حجرات در کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی کرمان، حجت‌الاسلام حسن عامری، رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان در هشتمین جلسه از سلسله جلسات تفسیر سوره حجرات که امروز، ۳۰ خردادماه در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد با قرائت آیه ۹ سوره حجرات گفت: اقتضای ایمان این است که نزاع بین مومنان ایجاد نشود اگر بین آن‌ها نزاع افتاد باید با عدالت بین آن‌ها داوری شود تا حقی از آنان ضایع نشود.

وی با بیان اینکه اگر طالب دنیا و آخرت هستیم باید خود را به اهل‌بیت(ع) گره بزنیم، گفت: باید با معرفت، خود را به امام زمان(عج) پیوند بزنیم و در عمل به واجبات، ترک محرمات و در صورت امکان انجام مستحبات کوشا باشیم.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان تصریح کرد: در قرآن و روایات توکل بسیار مورد تأکید است آیات بسیار زیادی در قرآن کریم در خصوص توکل آمده است و بزرگترین گناه یاس و نا امیدی است.

وی ادامه داد: توکل بر خداوند یک مبحث اخلاقی است که در زندگی بسیار کارساز و امید آفرین است و اگر جوانان به آموزش‌های صحیح دینی توجه کنند هرگز به غیر خدا توکل و تکیه نمی‌کنند و باید یک متوکل با بصیرت باشیم.

حجت‌الاسلام عامری تصریح کرد: انسان باید یقین کند که سود، زیان و بخشش به دست مردم نیست و باید از آن‌ها ناامید شود و اگر کسی به این مرتبه برسد که باید به غیر از خدا به کسی امید نداشته باشد این همان توکل بر خدا است.

انتهای پیام
captcha