دوستی با اهل‌بیت(ع) سبب رسیدن به کمال
کد خبر: 4053922
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

دوستی با اهل‌بیت(ع) سبب رسیدن به کمال

رابط نهاد رهبری در دانشگاه‌ علمی‌کاربردی کرمان گفت: دوستی با اهل‌بیت(ع) سبب رسیدن به ۱۰ کمال در دنیا می‌شود که زهد و بی رغبتی نسبت به مظاهر دنیا، توبه قبل از مرگ و عزت نفس از جمله این کمالات است.

حجت‌الاسلام حسن عامری رابط نهاد رهبری در دانشگاه‌ علمی‌کاربردی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن عامری، رابط نهاد رهبری در دانشگاه‌ علمی‌کاربردی کرمان امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در ششمین جلسه تفسیر سوره حجرات که با حضور رئیس و کارکنان جهاد دانشگاهی کرمان در سالن شهید کاظمی دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان و همزمان به صورت وبینار برگزار شد به بیان نکاتی از آیه ۷ سوره حجرات پرداخت.

وی با تاکید بر راستگویی و امانتداری به بیان ویژگی‌های رهبر جامعه اسلامی پرداخت و گفت: اگر می‌خواهیم پشیمان نشویم باید به سخنان پیامبر مراجعه کنیم. حضور پیامبران و رهبران دینی امتیاز خاصی برای جامعه است بنابراین رهبر باید در دسترس مردم باشد و مردم باید از رهبر خود اطاعت کنند.

حجت‌الاسلام عامری با بیان اینکه رهبر جامعه باید استقلال رای داشته باشد و همه‌ی افراد حتی مجتهدین باید در امور دینی و سیاسی از ولی‌فقیه اطاعت کنند، گفت: مشکلات جامعه به دلیل دوری از مکتب انبیا و پیروی از امیال شخصی است، برخی از مدیران نیز با اطاعت از سلیقه خود سبب ایجاد مشکلات امروز جامعه شده‌اند در حالی‌که باید مطیع امر ولی‌فقیه و قانون باشند.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی‌کاربردی در ادامه به بحث معاد و قیامت پرداخت و با اشاره به جایگاه پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) در دنیا، برزخ و قیامت، گفت: دوستی با اهل‌بیت(ع) سبب رسیدن به ۱۰ کمال در دنیا می‌شود که زهد و بی رغبتی نسبت به مظاهر دنیا، حرص و طمع نسبت به علم و عمل صالح، توبه قبل از مرگ، نشاط برای عبادت حق تعالی، عزت نفس، عداوت نسبت به مظاهر دنیا، سخاوت و دستگیری نسبت به مستمندان وغیره از جمله این کمالات است و اگر کسی این خصلت‌ها را ندارد باید برای کسب آن‌ها تلاش کند.

وی ورود به بهشت بدون حساب، داشتن چهره سفید و نورانی، بر تن کردن لباس‌های بهشتی، توانایی شفاعت خانواده وغیره را از آثار دوستی با اهل‌بیت(ع) در قیامت عنوان کرد و گفت: کسی با دشمنی نسبت به آل محمد(ع) از دنیا برود از رحمت خداوند ناامید است و بوی بهشت را هرگز نمی‌شنود.

انتهای پیام
captcha