جلسه تفسیر سوره «حجرات» در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4049185
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

جلسه تفسیر سوره «حجرات» در کرمان برگزار شد

جلسه تفسیر سوره «حجرات» به مناسبت ماه مبارک رمضان در سالن شهید کاظمی دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی کرمان با حضور کارکنان و همزمان به صورت وبینار برگزار شد.

جلسه  تفسیر سوره حجرات در جهاد دانشگاهی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، جلسه تفسیر سوره «حجرات» به مناسبت ماه مبارک رمضان،امروز، ۲۴ فروردین‌ماه در سالن شهید کاظمی دفتر مرکزی جهاددانشگاهی کرمان با حضور کارکنان و همزمان به صورت وبینار برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن عامری، رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی کرمان، در این جلسه در تفسیر آیه دوم سوره حجرات «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِيِّ وَلَا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ كَجَهْرِ بَعْضِكُمْ لِبَعْضٍ أَنْ تَحْبَطَ أَعْمَالُكُمْ وَأَنْتُمْ لَا تَشْعُرُونَ: ای اهل ایمان، فوق صوت پیغمبر صدا بلند مکنید و بر او فریاد بر مکشید چنانکه با یکدیگر بلند سخن می‌گویید، که اعمال نیکتان (در اثر بی ادبی) محو و باطل شود و شما فهم نکنید»، گفت: پیامبر را باید مودبانه صدا کرد.

وی با بیان اینکه حفظ عمل مهمتر از خود عمل است و نباید با خود نمایی، غرور یا اعمال دیگر عمل خوب را بین برد، بر احترام بر پدر و مادر نیز تاکید کرد و گفت: دعا و یا نفرین والدین در حق فرزندان اجابت می‌شود و علاوه پیامبر و والدین باید نسبت به علما، روحانیون و بزرگان خود با احترام رفتار کرد زیرا جدای از تبعات سیاسی و اجتماعی که این بی‌احترامی‌ها دارد، دین ما چنین اجازه‌ای به ما نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام عامری با بیان اینکه به تبع بی احترامی نسبت به پیامبر، بی ادبی نسبت به علما و ولی‌فقیه نیز گناه است و کسی مانند حاج قاسم سلیمانی این احترام را درک کرد، افزود: بعضی از اعمال آثار وضعی دارند و ممکن است آثار خوب را از بین ببرند.

وی با اشاره به بی‌احترامی‌هایی که نسبت به پیامبر در صدر اسلام وجود داشت، گفت: در اسلام والدین کرامت خاصی دارند، در قرآن ۵ مرتبه به احسان به والدین توجه شده و احترام به والدین عبادت است.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی در بیان ۵ پیام کلی آیه ۲ سوره حجرات با بیان اینکه برای آموزش ادب به دیگران باید آن‌ها را مودبانه صدا بزنیم، گفت: رهبر امت اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و باید با مراعات و احترام با او صحبت کرد. سفارش به احترام بزرگان از زبان دیگران زیباست و جسارت در برابر پیامبر جزای سنگینی دارد.

گفتنی است، جلسه تفسیری سوره حجرات روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته در ایام ماه مبارک رمضان ساعت ۸ صبح در جهاددانشگاهی کرمان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک meeting.acecr.ir با رمز user8090 در این جلسه شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha