تظاهرات محکومیت اعدام شیخ نمر مقابل کنسولگری عربستان در آلمان
کد خبر: 3465691
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

تظاهرات محکومیت اعدام شیخ نمر مقابل کنسولگری عربستان در آلمان

گروه بین‌الملل: صدها نفر با اجتماع مقابل کنسولگری عربستان سعودی در شهر فرانکفورت آلمان، اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعی را محکوم کردند.

تظاهرات محکومیت اعدام شیخ نمر مقابل کنسولگری عربستان در آلمان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه تلویزیونی «پرس تی‌وی»، معترضان در اجتماع دیروز جمعه، 18 دی‌ماه، بنرهایی در محکومیت اعدام شیخ نمر در دست داشتند و شعارهایی بر ضد رژیم آل سعود سر دادند.

رژیم آل سعود 12 دی‌ماه شیخ نمر را همراه با 46 تن دیگر اعدام کرد که این اقدام موجی از اعتراض و محکومیت بین‌المللی را به دنبال داشت. در روزهای اخیر در بسیاری از کشورها از جمله ایران، پاکستان و هند اجتماعات گسترده‌ای علیه رژیم آل سعود برگزار شده است.

تظاهرات در برلین

همچنین جمعه شماری از فعالان حقوق بشر و اعضای سازمان عفو بین‌الملل با اجتماع مقابل سفارت عربستان سعودی در شهر برلین پایتخت آلمان، خواستار آزادی رائف بداوی، وبلاگ نویس سعودی و همچنین ولید ابوالخیر فعال حقوق بشر و وکیل در بند رژیم آل سعود شدند.

سازمان عفو بین‌الملل با سازماندهی این تظاهرات، خواستار آزادی بداوی شد که سال گذشته درعربستان به ده سال زندان و تحمل یک هزار ضربه شلاق محکوم شد. وی همچنین به پرداخت جریمه 266 هزار دلاری و ممنوعیت خروج از عربستان تا ده سال محکوم شده است.

بداوی که برنده جایزه آزادی اندیشه ساخاروف است، در سال 2014 میلادی به دلیل نوشته‌هایش علیه حکومت آل سعود به اتهام «اهانت به اسلام»، گناهکار شناخته شد.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد تظاهرات مقابل سفارت عربستان در برلین در سالروز اجرای 50 ضربه شلاق این وبلاگ‌نویس در یک میدان عمومی در شهر جده برگزار شده است. همچنین اجتماع مشابهی نیز در شهر لندن برگزار شده است.

این سازمان حکم بداوی را سرکوب حقوق بشر توصیف کرده و خواستار عدم اجرای 950 شلاق و حبس باقی‌مانده از حکم این وبلاگ ‌نویس شده است.

ولید ابوالخیر نیز به اتهام راه‌اندازی وب سایتی برای ثبت سوابق نقض حقوق بشر در عربستان سعودی به 15 سال حبس محکوم شده است.

 

مطالب مرتبط
captcha