مفتی جعفری لبنان: گذر از بحران کنونی جز با عزل «شیطان» ممکن نیست
کد خبر: 3465476
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

مفتی جعفری لبنان: گذر از بحران کنونی جز با عزل «شیطان» ممکن نیست

گروه بین‌الملل: مفتی فقه جعفری لبنان با اشاره به اعدام شیخ «نمر» توسط رژیم آل سعود گفت: ما اکنون در برابر بحران بزرگ قرار داریم و گذر از آن تنها با عزل شیطان ممکن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه لبنانی «النهار»، شیخ احمد قبلان با سخنرانی در مراسم بزرگداشت روحانی شیعه «نمر باقر النمر» که از سوی مجلس اسلامی اعلای شیعه لبنان در سالن بزرگ «وحدت ملی» بیروت برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: ما هم‌اکنون در برابر بحران بزرگی قرار داریم که گذر از آن تنها از طریق عزل و سقوط شیطانی که هر روز بر حجم ویرانی و شعله‌ورتر شدن آتش فتنه می‌افزاید، ممکن است.

شیخ قبلان با اشاره‌ای به اقدامات رژیم سعودی افزود: سخنان فتنه‌انگیز، دعوت به قطع رابطه، ترویج تفرقه و تشکیل ائتلاف‌های نظامی در منطقه تنها یک معنی دارد و آن تلاش برای بحران سازی از سوی کسانی است که فتنه سوریه، عراق و یمن را پیروزی معنی کردند.

وی در ادامه حوزه علمیه قم و نجف و همچنین مرکز اسلامی الازهر و همه مراجع دینی جهان اسلام را مورد خطاب قرار داد و گفت: مراکز اسلامی باید در مقابل نقشه شوم کسانی که برای ایجاد نزاع میان شیعه و اهل تسنن توطئه‌چینی می‌کنند، هوشیار باشند.

شیخ قبلان در ادامه اظهار داشت: منافع رژیم صهیونیستی تا حد زیادی به جنگ گسترده میان شیعیان و اهل تسنن وابسته است و ما نباید اجازه بدهیم این مسئله اتفاق بیفتد.

مفتی فقه جعفری لبنان در پایان تأکید کرد: خواسته ما از الازهر و مراجع شیعه و سنی این است که مانع جنگ مذهبی شوند؛ زیرا شکست کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی در پی وحدت کامل مسلمانان جهان اتفاق می‌افتد.

captcha