تظاهرات شبانه شیعیان عربستان همچنان ادامه دارد
کد خبر: 3465499
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
گزارش رویترز از مناطق شیعه‌نشین عربستان :

تظاهرات شبانه شیعیان عربستان همچنان ادامه دارد

گروه بین‌الملل: شیعیان «المنطقه الشرقیة» عربستان در واکنش به اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی شیعه این کشور به دست رژیم حاکم، تظاهرات مسالمت‌آمیز گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند که رسانه‌ای از بی‌وقفه بودن آن گزارش می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری «رویترز»، شیعیان عربستان از استان‌های «القطیف» و«الإحساء» از اعدام روحانی شیعه این کشور در زندان آل سعود به شدت خشمگین هستند.

آنها در اعتراض به این اقدام رژیم، تظاهرات گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند که رویترز از مسالمت‌آمیز بودن آن گزارش داده است.

بر اساس گزارش رویترز، خشم شدید مردم المنطقه الشرقیه عربستان اوضاع داخلی این کشور را مضطرب کرده است و با توجه به استمرار این خشم مردمی انتظار می‌رود اوضاع داخلی عربستان عدم ثبات بیشتری را به خود ببیند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از رهبران شیعه عربستان که نام او را اعلام نکرده است، نوشت: مردم خشمگین و از آنچه اتفاق افتاده است شگفت‌زده هستند؛ زیرا نشانه‌هایی بر عدم اجرای حکم اعدام شیخ نمر وجود داشت که در ماه‌های گذشته به وضوح قابل لمس بود.

این روحانی شیعه تاکید می‌کند: مردم روزانه برای چندمین بار به سخنرانی‌های شیخ نمر گوش می‌دهند و باز هم گرایشی به خشونت در وی نمی‌یابند.

رویترز در ادامه گزارش میدانی خود از اوضاع المنطقه الشرقیة می‌نویسد: علی رغم مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات مستمر مردمی، شاهد حملات مسلحانه نیروهای پلیس و کشته شدن یک نفر در روزهای اخیر بودیم.

یکی از ساکنان شهر «العوامیه»، زادگاه شیخ نمر، در گفتگوی تلفنی به رویترز گفت: در ابتدای اعتراضات صدای شلیک گلوله‌ای شنیده نمی‌شد اما در دو شب گذشته صدای تیراندازی در سطح شهر به شدت شنیده می‌شود.

captcha