گرامیداشت شیخ نمر در فرانکفورت/ جنایات آل سعود حد و مرزی ندارد
کد خبر: 3467634
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷

گرامیداشت شیخ نمر در فرانکفورت/ جنایات آل سعود حد و مرزی ندارد

گروه بین‌الملل: مدیر مرکز اسلامی فرانکفورت گفت: حکومت سعودی با شهادت شیخ نمر نشان داد که هیچ مرزی برای جنایات خویش نمی‌شناسد و به هیچ نهاد، گروه و شخصیتی در سطح بین‌الملل و جهان اسلام اهمیت نمی‌دهد.

گرامیداشت شیخ نمر در فرانکفورت/ جنایات آل سعود حد و مرزی ندارد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود خلیل‌زاده، مدیر مرکز اسلامی فرانکفورت در مراسم گرامیداشت شهید آیت‌الله نمر باقر النمر در این شهر ضمن تسلیت شهادت مظلومانه این عالم برجسته اسلامی و روحانی اصلاح‌گر شیعی به تمامی آزادی‌خواهان جهان، بیان کرد: کمترین بررسی در زندگی شهید نمر باقر النمر، به روشنی گواهی می‌دهد که وی فقط یک معترض بود نه یک مـهاجم یا آشوب‌گر.

وی افزود: این عالم مجاهد معترضی بود که در جریان اعتراض خویش هرگز به سوی حرکت‌های مسلحانه نرفت و به زور و خشونت متوسل نشد و از روش‌های غیر دموکراتیک بهره نجست. اعتراض‌های شیخ نمر، همواره مسالمت‌جویانه، خیرخواهانه و حق‌طلبانه بود.

خلیل‌زاده ادامه داد: اعتراض شیخ نمر متوجه سیاست‌های تبعیض‌آمیزی بود که حکام سعودی در این کشور به اجرا گذاشته بودند، سیاست‌هایی که احیاکننده عصبیت‌های طایفه‌ای عصر جاهلیت پیش از اسلام است و موجب دامن زدن به کینه‌ورزی میان برادران و برپا شدن آتش جنگ‌های فرقه‌ای و مذهبی در دنیای اسلام می‌شود و ما نمونه‌ای از نتایج این سیاست‌ها را در شکل‌گیری گروه‌های تروریستی مانند داعش و طالبان مشاهده می‌کنیم.

امام جماعت مرکز اسلامی فرانکفورت با بیان اینکه شیخ نمر نه تنها در پی اغتشاش و آشوب نبود بلکه وی در پی اصلاح امور و تحکیم وحدت امت اسلامی بود، عنوان کرد: وی برای احیاء ارزش‌های اسلامی و برادری میان مسلمین و احیاء حقوق شیعیان عربستان فریاد بر ‌آورده بود. همان جماعت مظلومی از شهروندان سعودی که به جرم وهابی نبودن و به جزای پیروی از خاندان پیامبر(ص) از حقوق اساسی خویش محروم مانده‌اند.

حجت‌الاسلام خلیل‌زاده گفت: گروه‌های مختلف و شخصیت‌های متعددی، از سازمان‌های بین‌المللی و مدافعان حقوق بشر گرفته تا روحانیون و علمای برجسته شیعه و سنی از حاکمان سعودی خواسته بودند تا این حکم غیر عادلانه را متوقف کنند، اما حکومت سعودی با این عمل نشان داد که هیچ مرزی برای جنایات خویش نمی‌شناسد و به هیچ نهاد، گروه و شخصیتی در سطح بین‌الملل و جهان اسلام اهمیت نمی‌دهد.

وی بیان کرد: شهادت این اصلاح‌گر مسلمان، در درجه نخست گواه مظلومیت اسلام و در مرحله بعدی شاهد مظلومیت پیروان اهل بیت پیامبر(ص) در سرزمین وحی و در مرتبه دیگر، حاکی از دیکتاتوری و خودکامگی حکومت عربستان سعودی است. حکومتی که بزرگ‌ترین نقش را در ایجاد نفاق و تفرقه میان مذاهب اسلامی بازی کرده و صف واحد مسلمانان جهان را از هم می‌شکافد و ابهت امت اسلام را درهم می‌شکند و آبروی دین خدا و ره‌آورد تلاش پیامبران، به‌ویژه پیامبر نور و رحمت حضرت محمد بن عبداللّه(ص) را چوب حراج می‌زند.

مدیر مرکز اسلامی فرانکفورت گفت: بی‌تردید مخالفت با چنین سیاست‌هایی و اعتراض به این جنایات، حمایت از انسان، کرامت انسانی، آزادی‌ بیان، دموکراسی، صلح جهانی و پشتیبانی از اعتلای اسلام و وحدت جامعه اسلامی در جهان است.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: اکنون از طرف خویش و از طرف مجلس شیعیان آلمان از تمام ملل آزاده جهان، شخصیت‌های برجسته سیاسی و آزادی‌خواه دنیا، نهادهای رسمی و بین‌المللی، جمعیت‌های مدافع حقوق بشر و همه آنهایی که خود را مدافع انسان و حقوق انسان می‌دانند و نیز از حاکمان کشورهای اسلامی می‌خواهم تا در برابر این نقض آشکار حقوق بشر و نادیده انگاشتن کرامت انسانی و جنایاتی مانند شهادت مظلومانه شیخ نمر باقر النمر واکنش مناسب نشان دهند و با اقدامات مناسب از تکرار این‌گونه رفتارها جلوگیری به عمل آورند.
captcha