تظاهرات حمایت از شیخ نمر مقابل سفارت عربستان در واشنگتن
کد خبر: 3465196
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

تظاهرات حمایت از شیخ نمر مقابل سفارت عربستان در واشنگتن

گروه بین‌الملل: گروهی از معترضان به اعدام شیخ نمر در مقابل سفارت عربستان سعودی در واشنگتن، پایتخت آمریکا تظاهرات کردند.

تظاهرات حمایت از شیخ نمر مقابل سفارت عربستان در واشنگتن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «البوابه»، تظاهرات‌کنندگان شعارهایی علیه عربستان سعودی سر داده و رژیم ریاض را با گروه تروریستی داعش مرتبط خواندند.

یکی از تظاهرات‌کنندگان گفت: ما از عربستان سعودی می‌خواهیم که به این شیوه بدوی اعدام پایان دهد... ما از دولت خود نیز می‌خواهیم که روابط تجاری خود با عربستان سعودی را قطع کند.

وی افزود: وقت آن است که در روابط آمریکا با آل سعود تجدیدنظر شود؛ زیرا نقض حقوق بشر سعودی‌ها از زندانی کردن وبلاگ‌نویسان و فعالان سیاسی گرفته تا بمباران مردم یمن، ادامه دارد.

رژیم سعودی روز شنبه، 12 دی‌ماه، شیخ نمر را به همراه 46 نفر دیگر اعدام کردند که موجب به راه افتادن موجی از اعتراضات شد.

شیخ نمر، منتقد رژیم ریاض، در سال 2012 از سوی پلیس سعودی در شهر قطیف هدف گلوله قرار گرفت و دستگیر شد؛ در زمانیکه این شهر شاهد تظاهرات‌های مخالفت با رژیم سعودی بود.

مقامات آمریکایی با وجود اذعان به نقض حقوق بشر از سوی عربستان سعودی و پیچیده شدن روابط دیپلماتیک به خاطر حمله نظامی به یمن، در این رابطه سکوت کرده‌اند.

محمد النمر در گفت‌وگو با «یاهو نیوز»، رئیس‌جمهور آمریکا را برای عدم ممانعت از اعدام برادرش مورد انتقاد قرار داد و ابراز تأسف کرد که دولت آمریکا هیچ تلاشی در این زمینه نکرد با وجود اینکه از خطرات آن آگاه بود.

پرس تی وی گزارشی از تظاهرات واشنگتن را منتشر کرد و نظر شرکت‌کنندگان در آن را درباره اعدام شیخ نمر جویا شد.

مطالب مرتبط
captcha