توجه ویژه به استان بوشهر در جذب اعتبارات برای احداث مسکن
کد خبر: 4171632
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

توجه ویژه به استان بوشهر در جذب اعتبارات برای احداث مسکن

نماینده ولی فقیه در بوشهر در جلسه با مسئولان حساب ۱۰۰ امام در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، خواستار توجه ویژه به استان بوشهر در موضوع جذب اعتبارات برای احداث مسکن شد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، اعضا و مسئولان حساب ۱۰۰ امام در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر، عصر امروز ۵ مهرماه، با آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در محل دفتر امام جمعه بوشهر دیدار کردند. 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در این جلسه با بیان این مطلب که خدمت به محرومین بسیار مهم است و این نعمتی که از ناحیه خداوند به شما داده است، اظهار کرد: کار ساخت مسکن مهم‌ترین نیاز انسان است لذا خداوند وقتی کره زمین را از آب خارج کرد تا محل زندگی انسان شود، کعبه احداث شد و این نشان می‌دهد که خانه مهم‌ترین مسئله و نیاز انسان است. 

آیت‌الله صفایی‌بوشهری در ادامه گفت: در استان بوشهر تقریباً ۱۰۰ هزار خانوار منزل ندارند که برخی زیر نظر کمیته امداد امام خمینی(ره) و برخی زیر نظر بهزیستی هستند و این دو نهاد تأمین می‌کنند، اما درصد بالایی هم فاقد زمین و توان مالی برای تأمین ملک ندارند. 

وی، خواستار توجه ویژه به استان بوشهر در موضوع جذب اعتبارات برای احداث مسکن شد و بیان کرد: سومین اقتصاد ایران در تولید ناخالص ملی و استان اول در تولید درآمد سرانه کشور هستیم و از جهتی مناطق نفتی ما برخوردار هستند و همین باعث می‌شود که اگر خانواده فقیر در این مناطق باشند این فقر خود را بیشتر نشان می‌دهد لذا تفاوت طبقاتی در استان وجود دارد. 

امام جمعه بوشهر ابراز کرد: با وجود اینکه استان بوشهر درآمد اول سرانه کشور است اما مردم استان از درآمدی که این استان دارد، بهره‌برداری کمی دارند.

وی با بیان اینکه مدیریت اقتصاد محرومین به ویژه در حوزه مسکن بسیار مهم است، افزود: از این رو بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر پیشنهاد ساخت مسکن سازمانی ویژه زوجین جوان و کم‌بضاعت را مطرح کرد و گفت: جوانانی که ازدواج می‌کنند و فاقد مسکن هستند و یا توانایی تهیه را ندارند برای مدت کوتاه در حد ۵ سال به صورت اجاره‌ای از این منازل استفاده کنند. 

جلسه مسئولان حساب ۱۰۰ امام در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با امام جمعه بوشهر

جلسه مسئولان حساب ۱۰۰ امام در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با امام جمعه بوشهر

امیرحسین مؤمنی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha