8 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد البرز مستأجر هستند
کد خبر: 4103354
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
مدیرکل کمیته امداد البرز:

8 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد البرز مستأجر هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز گفت: در حال حاضر هشت هزار خانوار از جامعه هدف این نهاد حمایتی در استان مستأجر هستند که در نظر داریم با ارائه تسهیلات مناسب در جهت تأمین مسکن برای آنها گام برداریم.

محمد محمدی فرد مدیرکل کمیته امداد البرز

به گزارش ایکنا از البرز، محمد محمدی‌فرد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز، امروز، هشتم آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: تأمین مسکن برای مددجویان تحت پوشش از دغدغه‌های اصلی این نهاد است.

وی افزود: برای خانه‌دار شدن جامعه هدف درنظر داریم ودیعه مسکن به‌صورت امانی، قطعی یا به‌صورت بلاعوض و وام قرض‌الحسنه برای مددجویان تأمین کنیم تا گامی اساسی در جهت خانه‌دار شدن مددجویان برداشته شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر هشت هزار خانوار از جامعه هدف این نهاد حمایتی در استان مستأجر هستند، گفت: تا پایان سال ۹۸ تمام ایتام تحت پوشش کمیته امداد البرز خانه‌دار شدند و در حال حاضر نیز برنامه‌ریزی برای تأمین مسکن ایتام جدید در اولویت کاری قرار دارد.

محمدی‌فرد در ادامه به اجرای طرح استعدادشناسی شغلی و حمایت از توانمندی شغلی خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح بخشی از نیازهای معیشتی خانوارها تأمین می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد البرز همچنین از اجرای طرح‌های اشتغالزایی برای مددجویان تحت پوشش خبر داد و افزود: طی هشت ماه گذشته دو برابر افزایش عملکرد در حوزه ارائه تسهیلات اشتغالزایی داشتیم.

وی با بیان اینکه ایجاد شرایط اشتغال برای مددجویان با مستقل‌ شدن آنها کمک می‌کند و موجب می‌شود تا بعد از مدتی از چتر حمایتی کمیته امداد خارج شوند، گفت: در حال حاضر شش هزار و 200 خانوار ایتام و محسنین و هفت و هزار دانش‌آموز و ۶۸۰ دانشجو از خدمات کمیته امداد برخوردار هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز با اشاره به فعالیت ۲۵۰ مرکز این نهاد در محلات مختلف استان بیان کرد: خانواده‌های نیازمند از سوی این مراکز شناسایی می‌شوند و از خدمات مختلف بهره‌مند می‌شوند.

وی در پایان با اشاره به دیگر اقدامات کمیته امداد البرز برای مددجویان تحت پوشش گفت: پرداخت سه میلیارد تومان هزینه درمانی، خرید ۹۷ خانه برای مددجویان، پرداخت هزینه‌های اضطراری به خانواده‌های تحت پوشش، ارائه دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات وام تحصیلی و 210 مورد تعمیر مسکن، از مهم‌ترین این اقدامات در سال جاری بوده است.

انتهای پیام
captcha