دولت سیزدهم تامین مسکن و اشتغال نیازمندان را هدف‌گذاری کرده است
کد خبر: 4168690
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

دولت سیزدهم تامین مسکن و اشتغال نیازمندان را هدف‌گذاری کرده است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: دولت سیزدهم توانمندسازی و رفع دغدغه نیازمندان را در حوزه مسکن و اشتغال هدفگذاری کرده است.

دیدار مدیرکل کمیته امداد اردبیل با امام جمعه عنبرانبه گزارش ایکنا، به نقل از کمیته امداد اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، ۲۱ شهریورماه، در دیدار با امام جمعه بخش عنبران اظهار کرد: همکاران در شهرستان نمین با وفاق و همدلی کار‌های نیکوکارانه و خیرخواهانه را به پیش برده و سعی می‌کنند تا یاریگر نیازمندان باشند.

وی دو رویکرد کمیته امداد را در بحث اشتغال و مسکن به عنوان اولویت اصلی یادآور شد و گفت: کمیته امداد به تناسب سیاست دولت سیزدهم در تامین سرپناه مددجویان و بهبود معیشت و اشتغال نیازمندان گام‌های جدی و موثری برداشته است.

حسین‌نژاد بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال هیچ مددجوی روستایی فاقد مسکن نداشته باشیم تا همه مددجویان ساکن در روستا‌ها از سرپناهی امن و مقاوم بهره‌مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اعلام کرد: در کنار پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن، کمیته امداد برای جامعه هدف خود ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند تا به سرعت واحد‌های کم دوام و بی‌دوام روستایی به نقطه مطلوب مقاوم سازی برسد.

حسین‌نژاد افزود: هر فرد بیکار که در دهک زیر ۵ و فاقد بیمه‌پردازی باشد، می‌تواند از تسهیلات کم بهره کمیته امداد استفاده کند تا شغل مناسب و آبرومند برای مددجویان و خانواده‌های آن‌ها مهیا شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اصلی‌ترین هدف‌گذاری و رویکرد را در این زمینه خودکفایی خانوار‌های تحت حمایت اعلام کرد و گفت: در همین راستا هفته اول مهر ماه جشن خودکفایی ۲۰۰۰ مددجو در استان اردبیل برگزار خواهد شد.

وی افزود: این خودکفایی و استقلال مالی، فرصتی را فراهم می‌آورد تا خانواده‌های نیازمند به معیشت مطلوب دست پیدا کنند.

 

افراد خیر و نیکوکار قدم در مسیر انبیا و اولیای الهی می‌گذارند

در ادامه حجت‌الاسلام یاور مرادی، امام جمعه عنبران نیز اظهار کرد: خداوند متعال توفیق خدمت به بندگان را نصیب همه نمی‌کند بلکه این توفیق بندگان مخلص الهی است که با نیتی پاک در مسیر خدمت‌رسانی قدم گذاشته و سعی می‌کنند با مردمداری حرکت‌های ارزشمندی را به یادگار بگذارند.

وی افزود: افراد خیر و نیکوکار با نیتی پاک، قدم در مسیر انبیا و اولیای الهی می‌گذارند تا بتوانند صفات شایسته خیرخواهی را در جامعه ترویج کنند.

مرادی بیان کرد: در کشور ما نیز به برکت نفس پاک امام راحل(ره)، بنیان نهاد ارزشمند کمیته امداد پایه‌ریزی شده تا اقدامات موثر و حرکت عظیمی را در تقویت روحیه مردمداری شاهد باشیم.

وی افزود: از اول انقلاب تا کنون برخی از جریان‌ها و نهاد‌ها و مسئولان و منصوبان آن‌ها دچار آسیب شده و به حاشیه رفتند، اما نهاد انقلابی کمیته امداد از این خطر در امان مانده و مورد صیانت قرار گرفته است.

مرادی ذات و حقیقت کمیته امداد را حرکت خیرخواهانه در رفع نیازمندی فقرا و درماندگان اعلام کرد و گفت: به تناسب تقدس و پاکی این نهاد، کارگذاران کمیته امداد و خدمت گیرندگان نیز افراد شایسته و پاکدستی هستند که به جریان پایداری و بقای این نهاد کمک کرده‌اند.

امام جمعه عنبران از کمک‌های نوع‌دوستانه مردم مناطق مختلف کشور در قالب این نهاد به نیازمندان و فقرا قدردانی کرد و ادامه داد: اگر اعتراض و اختشاشی نیز رخ می‌دهد علیه اختلاس و افراد بدنیت است در حالی که کوچک‌ترین اعتراض و گله‌مندی را از نهاد کمیته امداد به عنوان شجره طیبه و پاک انقلاب شاهد نیستیم.

وی با قدردانی از فعالیت‌های عمرانی و حرکت‌های تاثیرگذار کمیته امداد در دو حوزه اشتغال و مسکن گفت: در عنبران با راه اندازی مرکزنیکوکاری ساماندهی کمک‌های مردمی را برای رفع نیازمندی فقرا و مستمندان شاهد هستیم.

مرادی افزود: کمیته امداد فراتر از سایر نهاد‌ها با نیتی پاک و به دور از سلایق فردی، حزبی و گروهی سعی در پرداخت تسهیلات کم بهره برای نیازمندان دارد تا هم در تامین سرپناه و هم معیشت مناسب، یاریگر خانواده‌های نیازمند باشد.

انتهای پیام
captcha