شرایط نامناسبی که تمرکز شرکت‌کنندگان را مختل می‌کرد
کد خبر: 4123274
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
حاشیه‌های روز دوم مسابقات قرآن

شرایط نامناسبی که تمرکز شرکت‌کنندگان را مختل می‌کرد

دومین روز از سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حاشیه‌هایی همچون تردد مکرر حاضران و برهم خوردن تمرکز شرکت‌کنندگان به این واسطه همراه بود.

شلوغی سالن و ترددهایی که تمرکز شرکت‌کنندگان را بر هم می‌زندبه گزارش ایکنا، دومین روز از سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در رشته‌های حفظ و ترتیل قرآن کریم در بخش بانوان امروز دوشنبه، یکم اسفندماه در سالن اجلاس سران برگزار شد.

مسابقات امروز با نکات و حاشیه‌هایی همراه بود. در ابتدای درب ورودی، تابلوهای راهنما برای پیدا کردن محل برگزاری مسابقات وجود نداشت و چون سالن اجلاس سران مکان وسیعی است و افراد اندکی نیز در محوطه حضور دارند که بتوان از آن‌ها پرسش و سالن را پیدا کرد، یافتن محل برگزاری مسابقات برای علاقه‌مندانی که بار اولشان است که می‌خواهند به تماشای آن بنشینند، دشوار است.


بیشتر بخوانید: 


پرچم‌ یکی از کشورها به دلیل اینکه کارکنان نسبت به پرچم کشورها شناخت چندانی نداشتند در جای درست خود قرار نگرفته بود که اصلاح شد.

بیشتر افراد حاضر در سالن از قشر مذهبی بودند و به نظر می‌رسد نتوانستیم مسابقات را برای اقشار دیگر مردم نیز آنچنان که در برخی از کشورها مرسوم است و برگزاری مسابقات در شهر و کشورشان تبدیل به یک جریان می‌شود و شور و هیجانی را به راه می‌اندازد دارای جاذبه کنیم. البته دختران دانش‌آموزان حضور داشتند که شور و هیجانی به فضای سالن بخشیده بودند.

عدم تمرکز شرکت‌‌کنندگان با رفت‌وآمدهای مکرر حاضران

قبل از شروع مسابقات علاقه‌مندان به قرآن در سالن حضور پیدا کردند؛ البته در حین اجرای متسابقان، رفت و آمد و صحبت‌های زیادی برقرار بود و حاضران مرتباً سالن را ترک می‌کردند و دوباره می‌آمدند که می‌توان آن را به عنوان عاملی برای برهم خوردن تمرکز شرکت‌کنندگان مطرح کرد.

از نکات مثبت، پخش تصویر متن آیات در نمایشگر سالن بود که برای همه امکان خواندن آن را فراهم می‌کرد و نیاز به استفاده از قرآن شخصی نبود و اگر کسی قرآن را هم به همراه نداشت می‌توانست از متن آیات بهره‌مند شود.

مسابقات قرآن

برخی از شرکت‌کنندگان، نوجوان به نظر می‌رسیدند و برخی دیگر جوان و با فاصله سنی بیشتر؛ شاید این عدم تفکیک و اینکه برخی از شرکت‌کنندگان به واسطه سن خود تجربه کمتری هم دارند در سطح کیفیت تلاوت‌ها اثرگذار باشد و بهتر باشد تفکیک سنی با جزئیات بیشتری رعایت شود تا اینگونه عدالت بیشتری هم برقرار شود.

یکی از نکات امروز صبح نیز این بود که نام اولین شرکت‌کننده در سین برنامه که از قبل در اختیار خبرنگاران قرار داده شد نبود و همینطور نام شش نفر در سین برنامه اعلام شده بود که البته فقط پنج نفر به اجرای تلاوت‌های خود پرداختند.

مسابقات قرآن

جای خالی رشته قرائت تحقیق در بخش بانوان

برای اولین بار است که در بخش بانوان رشته ترتیل هم به این دوره از مسابقات افزوده شده، گرچه هنوز جای خالی رشته قرائت تحقیق در بخش بانوان محسوس به نظر می‌رسد.

یادآور می‌شود، در این دوره شرکت‌کنندگانی از بیش از 80 کشور در بخش مقدماتی شرکت کردند و در نهایت از 33 کشور، 52 شرکت‌کننده به بخش نهایی رسیدند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha