«تالار قرآن» تأسیس می‌شود
کد خبر: 4123579
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
در پی پیشنهاد عباس سلیمی

«تالار قرآن» تأسیس می‌شود

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی از موافقت رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با پیشنهاد تأسیس «تالار قرآن» به عنوان اصلی‌ترین کانون برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن و نیز دیگر همایش‌های قرآنی خبر داد.

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به ارائه طرحی به ریاست سازمان اوقاف در حوزه قرآن و اجرای برنامه‌های قرآنی گفت: در جریان گفت‌وگویی که شبکه قرآن و معارف سیما در اولین شب برگزاری سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با بنده داشتند، صحبتی راجع به مسائل قرآنی شد و بنده نیز یکی از خواسته‌های جامعه محترم قرآنی را مطرح کردم.

مشاور قرآنی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: خواسته بنده و جامعه قرآنی این بود که از حجت‌الاسلام خاموشی، ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه تقاضا کنیم تا در صورت امکان، دستور دهند از محل موقوفات قرآنی و سایر اعتباراتی که مقدور است، مکان مناسبی را با عنوان «تالار قرآن» احداث کنند، تا به عنوان اصلی‌ترین کانون برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن و همچنین همایش‌ها و جلساتی که در رابطه با نشر ترویج فرهنگ قرآنی وجود دارد، مورد استفاده قرار دهیم.

رئیس هیئت داوران سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با بیان اینکه «تالار قرآن» علاوه بر کارایی در ایام مسابقات، می‌تواند پاتوقی برای قرآنیان استان تهران و دیگر برنامه‌های آنان باشد، افزود: ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در جلسه‌ای که تحت عنوان نشست صمیمانه با هیئت داوران و متسابقان مسابقات بین‌المللی داشتند در این مورد موافقت و ابراز امیدواری کردند که ان‌شاءالله با فراهم شدن امکانات این کار صورت گیرد.

معاون جدید بهره‌وری موقوفات و مستغلات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) تصریح کرد:‌ بسیار پسندیده است که ریاست محترم سازمان اوقاف با لطفی که نسبت به اقدامات و فعالیت‌های قرآنی دارند، این مسئله را به صورت جدی در دستور کار خودشان قرار دهند و حتی اگر لازم است دبیرخانه یا فردی را به‌عنوان عنصر پیگیر، نماینده و رابط تعیین کنند. این فرد نیز در رابطه با بررسی همه‌جانبه کار، انتخاب موقعیت مناسب و زمینی که برای این کار، پیگیری‌های مربوط به نقشه جامع مهندسی و مباحث مربوط به کاربری ساختمان و آینده آن را پیش ببرند و در نهایت سال به سال هم گزارش آن را در حاشیه همین مسابقات بین‌المللی به عرض مردم و جامعه قرآنی برسانند.

وی ادامه داد: امیدوارم که این مسئله مورد حمایت سایر افراد و همچنین کمک و همراهی سازمان‌های ذی‌ربط یعنی مجلس محترم شورای اسلامی، دولت محترم، همچنین وزارتخانه‌هایی مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد و سایر کسانی که در این رابطه مسئولیت دارند ازجمله شورای توسعه فرهنگ قرآنی و کسانی که می‌توانند در رابطه با قرآن خدمت کنند، بخشی از اعتبارات این طرح را تأمین و در تهیه آن مشارکت کنند.

رئیس هیئت داوران سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران اظهار کرد: امیدواریم با این همدلی، طی سال‌های آینده و نه چندان دور سالن و تالاری اختصاصی به عنوان «تالار قرآن» داشته باشیم که بتواند به امید خدا فعالیت‌های قرآنی استان تهران را متمرکز کند و ما در برگزاری رویداد‌های مهم قرآنی مزاحمت کمتری برای سازمان‌ها و نهاد‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha