افزودن رشته قرائت تحقیق به ادوار آینده مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان
کد خبر: 4123573
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
ماندگار مهر بیان کرد:

افزودن رشته قرائت تحقیق به ادوار آینده مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان

ناظر ستاد عالی مسابقات در سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با اشاره به پیشنهاد برخی از دوستان قاری علاقه‌مند به افزوده شدن رشته قرائت تحقیق به ادوار آینده مسابقات بین‌المللی، گفت: امیدواریم سال آینده تدابیری اندیشیده شود و رشته قرائت تحقیق به مسابقات افزوده شود چرا که دوستان خوش‌خوان قاری بانو در ایران و سایر کشورها کم نیست. 

الهام ماندگار مهر، ناظر ستاد عالی مسابقاتالهام ماندگار مهر، ناظر ستاد عالی مسابقات در سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: طی سه روز مسابقات شاهد رقابت‌های خوبی از بانوان بودیم، در عین اینکه امکان دارد مواردی باشد که در دوره‌های بعدی نیازمند ارتقا است اما ارزیابی خوبی از این دوره از مسابقات دارم.


بیشتر بخوانید: 


وی به نقاط مثبت سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم چون افزوده شدن رشته ترتیل اشاره کرد و افزود: از دیگر نقاط مثبت بحث اجرا در سالن اصلی اجلاس بود.

ماندگارمهر بیان کرد: در این دوره در بخش بانوان در مجموع ۱۶ شرکت کننده، متشکل از ۱۰ حافظ کل و ۶ نفر در رشته ترتیل بودیم و اگر این رشته برای سال آینده ادامه دار باشد، قطعا در سال‌های آینده شاهد تلاوت های خوب و مطلوب‌تری خواهیم بود.

وی به پیشنهاد برخی از دوستان قاری علاقه‌مند به افزوده شدن رشته قرائت تحقیق به ادوار آینده مسابقات بین‌المللی اشاره کرد، گفت: امیدواریم سال آینده تدابیری اندیشیده شود و رشته قرائت تحقیق به مسابقات افزوده شود چرا که دوستان خوش‌خوان قاری بانو در ایران و سایر کشورها کم نیست. 

ماندگارمهر اضافه کرد: امیدواریم فضاهایی مهیا شود تا بانوان بتوانند ظرفیت و توانمندی‌های خود را بهتر ارائه دهند. 

یادآور می‌شود، مرحله نهایی این مسابقات با حضور ۵۲ شرکت‌کننده از ایران و ۳۳ کشور دیگر در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود. مراحل مقدماتی این مسابقات طی ماه‌های گذشته با شرکت نمایندگانی از ۸۲ کشور به صورت مجازی برپا شده است.

همچنین رقابت‌های بخش بانوان این رویداد بزرگ قرآنی ایران اسلامی در حوزه مسابقات، طی روزهای یکشنبه، ۳۰ بهمن تا دوم اسفند هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و بخش آقایان در همان روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در حضور اعضای هیئت داوران این دوره برپا شد. مراسم اختتامیه فردا در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha