اجرای نماینده کشورمان در رشته ترتیل در روز دوم مسابقات بین‌المللی بانوان
کد خبر: 4123123
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

اجرای نماینده کشورمان در رشته ترتیل در روز دوم مسابقات بین‌المللی بانوان

روز دوم سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در رشته‌های حفظ کل و ترتیل قرآن در بخش بانوان با اجرای نماینده کشورمان در رشته ترتیل همراه خواهد بود.

مسابقات قرآنبه گزارش خبرنگار ایکنا، روز دوم سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در رشته‌های حفظ کل و ترتیل قرآن کریم در بخش بانوان دوشنبه، یکم اسفندماه از ساعت 9 آغاز شد و تا ساعت 12 ادامه خواهد داشت.

غزاله سهیلی‌زاده، قاری افتخاری این مراسم خواهد بود و در ادامه اجرای شرکت‌کنندگان با تلاوت خدیجه الکبری از بنگلادش در رشته حفظ کل آغاز می‌شود.

فهمیه اصغرزاده، از ایران نفر بعدی است که در رشته ترتیل شرکت خواهد کرد. سپس سائمه حسن از کشور تانزانیا به اجرای خود در رشته حفظ کل می‌پردازد.

در ادامه مراسم مریم صو از ساحل عاج در رشته حفظ کل، لیلا عفاره از لبنان در رشته ترتیل و ساره خلفان از کشور عمان در رشته حفظ کل به اجرای خود خواهند پرداخت.

اجرای گروه تواشیح منتخب هوران از برنامه‌های جانبی مراسم روز دوم خواهد بود.

یادآور می‌شود، آیین افتتاحیه مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، ۲۹ بهمن‌ماه، همزمان با مبعث پیامبر اکرم(ص) در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

مرحله نهایی این مسابقات با حضور ۵۲ شرکت‌کننده از ایران و ۳۳ کشور دیگر در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.

مراحل مقدماتی این مسابقات طی ماه‌های گذشته با شرکت نمایندگانی از ۸۲ کشور به صورت مجازی برپا شده است.

همچنین رقابت‌های بخش بانوان این رویداد بزرگ قرآنی ایران اسلامی در حوزه مسابقات، طی روزهای یکشنبه، ۳۰ بهمن تا دوم اسفند هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و بخش آقایان در همان روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در حضور اعضای هیئت داوران این دوره برپا می‌شود.

ورود عموم علاقه‌مندان به ساحت قرآن در سالن اجلاس سران آزاد است. (مقرر شد عوامل اجرایی سی و نهمین دوره مسابقات از درب شرقی سالن اجلاس سران و مدعوین از درب غربی سالن اجلاس ورود داشته باشند).

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha