حافظان، عشق به قرآن را در دل‌ها زنده کنند
کد خبر: 4179476
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶

حافظان، عشق به قرآن را در دل‌ها زنده کنند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با تصریح اینکه حافظان باید ترویج‌دهنده فرهنگ در محضر قرآن بودن باشند و عشق به قرآن را در دل‌ها زنده کنند، گفت:خوب است حافظان علاوه بر اینکه خودشان در این عرصه ورود دارند تا می‌توانند حفظ قرآن را در میان دیگران نیز ترویج دهند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز ۱۱ آبان‌ماه در همایش آموزشی «حافظان نور» ویژه حافظان قرآن کریم که با حضور محمدمهدی بحرالعلوم در شهرکرد برگزار شد با اشاره به اینکه دل‌های حافظان به نورانیت قرآن و مفاهیم قرآنی روشن و منور است، اظهار کرد: حافظان همواره با قرآن انس و الفت دارند و راه و روش و سبک زندگی خود را نیز در همین مسیر پیش می‌برند و حضور در این جمع قرآنی یک توفیق است. در محضر قرآن بودن یک توفیق بزرگ است که جای تبریک به حافظان این کتاب نورانی دارد.

وی با ذکر اینکه قرآن و فرهنگ قرآنی باید روز به روز گسترده‌تر بشود، ادامه داد: برای این مهم، لازم است که در کنار انس قرآن در عمل نیز توجه ویژه‌ای به مصحف شریف داشته باشیم و لذا هم ضرورت گسترش قرآن و هم ضرورت نگاه عملی به مضامین نورانی آن باید برای ما موضوعیت داشته باشد. 

نکونام تأکید کرد: حفظ قرآن از زيبايی‌های این عالم است و می‌طلبد که این کار زیبا گسترش یابد و دامنه آن وسعت بخشیده شود؛ خوب است حافظان علاوه بر اینکه خودشان در این عرصه ورود دارند تا می‌توانند حفظ قرآن را در میان دیگران نیز ترویج دهند. این کار را نباید فقط به این یا آن دستگاه و متولی واگذار کرد بلکه جا دارد همه فعالان و قاریان و حافظان که در محضر قرآن هستند به عرصه ترویج قرآن ورود داشته باشند. 

امام‌جمعه شهرکرد با تصریح اینکه حافظان باید ترویج‌دهنده فرهنگ در محضر قرآن بودن باشند و عشق به قرآن را در دل‌ها زنده کنند، گفت: امروز مسئولان و در رأس همه، مقام معظم رهبری نگاه قرآنی و دغدغه توسعه قرآنی دارند و نسبت به گسترش رشته‌های مختلف توجه داشته و مشوق و پشتیبان هستند.

نکونام ادامه داد: دستگاه‌ها نیز در حوزه قرآن کار می‌کنند و امروز مشاهده می‌کنیم که چهره‌های قرآنی کشور در صحنه‌های بین‌المللی می‌درخشند و پیداست که حمایت نظام اسلامی اثربخش بوده اگرچه خلأ ها و نیازمندی‌ها در این حوزه بسیار است.

وی با تأکید بر اینکه اهتمام مردم در تشکیل هیئت‌ها و جلسات خانگی قرآن کریم بسیار مهم است، گفت: اگر بتوان در هر محله یک هیئت خانگی راه اندازی کرد که در هفته یک جلسه قرآنی تشکیل شود، طبعاً منشأ برکت خواهد بود. می‌طلبد که این عرصه‌های فراوان دیده شود و زمینه‌های دلدادگی برای قرآن کریم در اجتماع افزایش یابد.

نکونام با بیان اینکه توجه به گسترش و ترویج قرآن و مفاهیم والای قرآنی یک مقدمه است، تصریح کرد: اگر گسترش قرآن اتفاق بیفتد اما توجه عملی نباشد و معارف قرآنی در سبک زندگی‌ها جاری و ساری نشود، تأثیرگذار نخواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: یک فرد قرآنی اگر توجه عملی به قرآن نداشته باشد مغضوب پروردگار خواهد بود زیرا مصداق آیه «وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ» (ابراهیم/7) ‌قرار خواهد گرفت.

نکونام در پایان گفت: اگر بخواهیم خداوند اجری والا و برکتی عظیم به زندگی ما بدهد، باید اهل عمل به معارف قرآن باشیم تا مشمول آیه «وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَنُبَوِّئَنَّهُمْ مِنَ الْجَنَّةِ غُرَفًا تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا ۚ نِعْمَ أَجْرُ الْعَامِلِينَ» (عنکبوت/58) قرار بگیریم.

انتهای پیام
captcha