همایش آموزشی «حافظان نور» در شهرکرد آغاز شد
کد خبر: 4179398
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
با حضور مهدی بحرالعلوم

همایش آموزشی «حافظان نور» در شهرکرد آغاز شد

همایش آموزشی «حافظان نور» ویژه حافظان قرآن کریم چهارمحال‌وبختیاری امروز، ١١ آبان‌ماه با حضور محمدمهدی بحرالعلوم، حافظ بین‌المللی و مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم آغاز شد.

همایش حافظان قرآن چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، همایش آموزشی «حافظان نور» ویژه حافظان قرآن کریم چهارمحال‌وبختیاری امروز، ۱۱ آبان‌ماه به ‌همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان با حضور محمدمهدی بحرالعلوم، حافظ بین‌المللی و مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم، و نماینده ولی‌ فقیه در استان آغاز شد و طی امروز و فردا ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در ابتدای این همایش با اشاره به اینکه تقویت شبکه آموزش قرآن استان یکی از مأموریت‌های اصلی این اداره در سال جاری است، اظهار کرد: در این راستا، حافظان قرآن جزو ارکان شبکه آموزش قرآن هستند زیرا این افراد محفوظات کلام خدا را با خود دارند و بر آن می‌افزایند و پیوسته معنویت را با خود همراه دارند.

وی ادامه داد: حافظان در مقایسه با دیگر فعالان حوزه قرآن مسیری قوی‌تر را طی کرده و در پرورش افراد جدید و افزودن نیروها به لشگر قرآن نقش جدی‌تر و تأثیرگذاری دارند. حافظان قرآنی که کلاس یا جلسه هم دارند طبیعتاً جامعه مخاطب بیشتری نیز در بین مردم دارند لذا نقش مهم  حافظان در تقویت شبکه آموزش قرآن استان غیرقابل انکار است.

کارگر با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای برپایی همایش حافظان قرآن استان از یک ماه قبل آغاز شده است، بیان کرد: در نظر داشتیم اجتماع بزرگی از حافظان سراسر استان شکل بگیرد که البته این مهم آن‌طور که در نظر داشتیم شدنی نبود و لذا مقرر شد با دعوت از استاد محمدمهدی بحرالعلوم همایش حافظان نور را برگزار کنیم که با محوریت جلسات آموزشی مبسوط دو روزه برای ممتحنین طرح آزمون عمومی حفظ قرآن شکل گرفته است.

وی در پایان گفت: امروز و فردا جلسات آموزشی صبح و عصر با تدریس استاد بحرالعلوم ویژه مدیران مراکز قرآنی مجری آزمون حفظ عمومی در استان، ممتحنین مجاز در سامانه حفظ عمومی و حافظان قرآن کریم فعال استان در این مکان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha