چهارمحال‌وبختیاری رتبه نخست مشارکت در پویش «ستاره‌های زمین» را کسب کرد
کد خبر: 4209962
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۲

چهارمحال‌وبختیاری رتبه نخست مشارکت در پویش «ستاره‌های زمین» را کسب کرد

دبیر جامعه قرآنی عصر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان بدون احتساب جمعیت رتبه نخست مشارکت مردم را در پویش «ستاره‌های زمین ۳» کسب کرد، گفت: بر طبق آمار نهایی شرکت‌کنندگان در پویش ستاره‌های زمین در سراسر کشور، چهار هزار و ۹۳۹ خانواده و بالغ بر ۲۰ هزار نفر از این استان در پویش رمضان ۱۴۰۳ شرکت کردند.

پویش ستاره‌های زمین

سیدعبدالله میراحمدی، دبیر جامعه قرآنی عصر چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه امسال برای سومین سال پی در پی پویش «ستاره‌های زمین» هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در استان و کشور برگزار شد، اظهار کرد: در این پویش قرآنی از خانواده‌ها خواسته شد تا در ایام ماه مبارک رمضان و در موعد افطار که اعضای خانواده گرد سفره جمع هستند، سوره مبارکه قدر را تلاوت و فیلم یا تصاویر آن را به دبیرخانه پویش ارسال کنند.

وی با ذکر اینکه چهارمحال و بختیاری بدون احتساب جمعیت رتبه نخست مشارکت مردم را در پویش ستاره‌های زمین ۳ کسب کرد، ادامه داد: بر طبق آمار نهایی شرکت‌کنندگان در پویش ستاره‌های زمین در سراسر کشور، چهار هزار و ۹۳۹ خانواده از استان چهارمحال و بختیاری در پویش رمضان ۱۴۰۳ شرکت کردند که بالاترین میزان مشارکت در میان استان‌های کشور است.

میراحمدی ادامه داد: با توجه به آمار میانگین چهار نفر اعضای خانواده، بیش از ۲۰ هزار نفر در این دورهمی قرآنی شرکت و در موقع افطار سوره قدر را تلاوت کردند. البته این آمار شامل خانواده‌هایی است که به سامانه پویش ستاره‌های زمین مراجعه و شرکت در پویش را ثبت کردند و تا آنجا که اطلاع دارم، بسیاری خانواده‌ها هم این حرکت قرآنی را انجام دادند اما نتوانستند در سامانه ثبت کنند.

وی پیشتازی چهارمحال و بختیاری در کسب بیشترین سهمیه جوایز را نیز یادآور شد و افزود: قرعه‌کشی کشوری شرکت‌کنندگان در پویش ستاره‌های زمینی در ماه رمضان سال جاری هم برگزار شد که حدود یک سوم از ۱۱۴ خانواده منتخب از استان چهارمحال و بختیاری برای اعزام خانوادگی به مشهد مقدس انتخاب شدند.

میراحمدی تصریح کرد: با اعلام نتایج قرعه‌کشی مشخص شد که از شهرستان فلارد ۱۷ خانواده، شهرکرد ۹ خانواده و بروجن ۳ خانواده و نیز خانواده‌های منتخب از دیگر شهرستان‌های استان برای اعزام به اردوی زیارتی مشهد مقدس انتخاب شدند؛ جا دارد به این خانواده‌ها که توفیق زیارت حرم مطهر حضرت رضا(ع) را کسب کردند، تبریک بگویم. 

پویش ستاره‌های زمین

انتهای پیام
captcha