آمار بیکاری در خوزستان قابل قبول نیست
کد خبر: 4136828
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
رئیس‌جمهور:

آمار بیکاری در خوزستان قابل قبول نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه آمار بیکاری در خوزستان قابل قبول نیست، گفت: بیکاری جوانان شهری که مردم آن از کشور دفاع کرده‌اند رنج‌آور است.

رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم جشن احیای ۱۶۰ واحد راکد صنعتی و تولیدی خوزستان که امروز، ۷ اردیبهشت در دزفول برگزار شد، گفت: نام دزفول با مقاومت و ایستادگی در مقابل هجمه‌های دشمن و شهدای عالی‌قدر برای حفظ عزت و اقتدار کشور عجین شده است. امروز خوزستان و دزفول قهرمان نماد مقاومت و احساس مسئولیت است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کارگاه راکد توسط کارآفرینان موجب خشنودی است، ادامه داد: احیای ۴۲۰۰ واحد در کشور اعلام شده که جای شکر و تقدیر دارد. برخی از غرفه‌ها که امروز بازدید داشتم، ۱۰ سال تعطیل بودند و برخی نیز ۱۷۰ یا ۱۰۰ نفر و برخی کمتر اشتغال داشتند.

رئیسی بیان کرد: چرخ‌های تولید راه افتاده و هزاران میلیارد تومان سرمایه، شغل و محصولات ایجاد شده است و بسیاری از محصولات زمینه تجاری‌سازی دارند. اینکه برخی کارگاه‌ها بعد از 8 یا 10 سال در بحث رشد تولید اقتضایی دارند تلاش مضاعفی شود تا کارگاه‌های بیشتری وارد چرخه فعال شوند.

وی ادامه داد: قابل‌ قبول نیست در شهری که مردم آن از کشور دفاع کرده‌اند، جوانان بیکار باشند، این بیکاری ما را رنج می‌رهد و باید به گنج تبدیل شود.

رئیس‌جمهور در پایان گفت: خوزستان ظرفیت بسیاری دارد و باید این ظرفیت‌ها به‌کار گرفته شود. جذب نیروی بیشتر، پرداخت تسهیلات به کارگاه‌های آماده رشد و اشتغال اولویت است. آمار بیکاری در خوزستان قابل قبول نیست. باید با درس گرفتن از نیروهای بسیجی، الهام گرفتن از ارواح شهیدان در این زمینه کار شود که کار دور از دسترسی نیست اما کار جهادی می‌خواهد. در این راستا نیز اولویت، تسهیلات به واحدهای صنعتی نیمه تعطیل و تعطیل است.

 

انتهای پیام
captcha