برگزاری نخستین جشنواره فرهنگ مسلمانان در «آرلینگتون» تگزاس
کد خبر: 4125592
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگ مسلمانان در «آرلینگتون» تگزاس

نخستین جشنواره فرهنگ اسلامی و مسلمانان شنبه، 13 اسفند با همکاری شورای مشورتی مسلمانان شهر آرلینگتون در تگزاس برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از NBC، این رویداد که با همکاری شورای مشورتی مسلمانان، شهردار آرلینگتون و شهرک نمایشگاهی لویت آرلینگتون برگزار می‌شود، شامل برنامه‌های متعدد و مختلفی مانند بازار محلی، فروش آثار هنری اسلامی، غذاهای بین‌المللی و برنامه‌های هنری زنده خواهد بود.

قرائت قرآن و برپایی نماز جماعت عصر از دیگر برنامه‌هایی است که در این جشنواره برای آن برنامه‌ریزی شده است.

جیم راس؛ شهردار آرلینگتون، سلمان بوجانی؛ نماینده مجلس ایالتی و دکتر عمر سلیمان، محقق، نویسنده و رهبر حقوق مدنی مشهور بین‌المللی در این جشنواره سخنرانی می‌کنند.

همچنین بخشی از درآمد حاصل از جمع‌آوری کمک‌های مالی به مؤسسات بشردوستانه مستقر در ایالات متحده برای کمک به زلزله‌زدگان در ترکیه و سوریه اهدا خواهد شد.

یامان سوبی، که به همراه سام محروق و ولید جولانی از اعضای شورای مشورتی مسلمانان آرلینگتون، ریاست برگزاری این جشن را بر عهده دارند، گفت که این شورا برای گرد هم آوردن مردم از همه جوامع، به ویژه کسانی که ممکن است فرصت‌های محدودی برای تعامل با فرهنگ‌های اسلامی داشته باشند، این رویداد را برگزار می‌کند.

سوبی، که همچنین رئیس شورای مشورتی مسلمانان آرلینگتون است، گفت: مسلمانان آمریکایی با راه‌اندازی مشاغل کوچک و بزرگ و حمایت از خانواده‌های زیادی نقش مهمی در جامعه ایفا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: متأسفانه، ما بیشتر برای عموم مردم به خاطر تصویر نادرستی که رادیکال‌های افراطی از طریق رسانه‌ها به تصویر می‌کشند، شناخته شده‌ایم. امیدوارم با این رویداد، بتوانیم در جامعه وارد شویم تا مردم ما را بشناسند.

جشن فرهنگی مسلمانان آمریکایی در آرلینگتون شنبه 4 مارس(13 اسفند) از ساعت 14 تا 18 به وقت محلی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha