نخستین جشنواره مسلمانان در «پورتلند» آمریکا
کد خبر: 3616900
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴

نخستین جشنواره مسلمانان در «پورتلند» آمریکا

گروه بین‌الملل: اولین جشنواره مسلمانان به همت بنیاد آموزشی مسلمانان ایالت اورگن آمریکا با همکاری برخی نهادها و سازمان‌ها از جمله اداره پلیس پورتلند و سازمان پارک‌های این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «NRToday»، صداهای خاورمیانه‌ای دیروز، 18 تیر، در سراسر پارک پورتلند در ایالت اورگن آمریکا به گوش می‌رسید؛ مردمی از ادیان و فرهنگ‌های مختلف در این پارک جمع شدند تا اولین جشنواره اسلامی در شهر پورتلند را جشن بگیرند.
این برنامه از سوی بنیاد آموزشی مسلمانان اورگن با همکاری برخی از نهادها و سازمان‌ها از جمله اداره پلیس پورتلند و سازمان پارک‌های این شهر برگزار شد.
برگزارکنندگان و مسئولان شهر پورتلند می‌خواهند که این جشنواره را به‌ برنامه‌ای سالانه برای مقابله با تصورات نادرست در مورد اسلام و مسلمانان تبدیل کنند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با دستور منع سفر شش کشور اسلامی به آمریکا از جمله ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن سبب آزردگی و خشم مسلمانان آمریکا شده است.
جواد خان، معلمی در آکادمی اسلامی اورگن گفت: مردم در مورد اینکه مسلمانان چه کسانی هستند و اسلام چیست، دیدگاه‌های خاصی دارند که باید تصحیح شود.
خان از پدر و مادر هندی در تگزاس متولد شده و بیست سال است که در اورگن زندگی می‌کند.
مارک مارشمن، رئیس‌پلیس پورتلند با جمعی از مأموران اداره پلیس در این جشنواره حضور یافتند.
مارشمن گفت: ما نمی‌خواهیم که پلیس نماد ترس برای جمعیت مسلمانان باشد، ما در حال همکاری با سازمان مهاجران و پناهجویان هستیم تا بتوانیم نیازهای مسلمانان را که جمعیتشان در پورتلند در حال افزایش است، بشناسیم.
وی افزود: می‌توانیم به شش ماه اول امسال نگاه کنیم و موارد منفی زیادی را ببینیم اما من می‌خواهم متفاوت نگاه کنم. فکر می‌کنم این مسائل منفی سبب نزدیک شدن انسان‌ها به یکدیگر و افزایش گفت‌وگوها شده است.
جشنواره بین‌المللی مسلمانان پورتلند با هدف اتصال انسان‌ها با استفاده از قدرت موسیقی، هنر و غذا، میزبان برنامه‌های مختلف مانند اجراهای فرهنگی، ارائه غذاهای فرهنگ‌های مختلف، بازار بین‌المللی، کارگاه‌های هنری، صنایع دستی، خوشنویسی اسلامی و برنامه‌های آموزشی است.

اولین جشنواره مسلمانان پورتلند

اولین جشنواره مسلمانان پورتلند

اولین جشنواره مسلمانان پورتلند



captcha