ماه مارس؛ ماه قدردانی از میراث مسلمانان آمریکا
کد خبر: 4128590
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴

ماه مارس؛ ماه قدردانی از میراث مسلمانان آمریکا

شهر بیورتون در ایالت اورگن آمریکا، برای نخستین بار ماه مارس را به عنوان «ماه قدردانی از میراث مسلمانان» نامگذاری کرده و با برگزاری مراسم مختلف این مناسبت را جشن می‌گیرد.

به گزارش ایکنا به نقل از koin، شهر بیورتون در ایالت اورگن، ماه مارس 2023 را به عنوان ماه قدردانی از میراث مسلمانان آمریکایی اعلام کرده است تا از خدمات آنها قدردانی کند و به آنها احساس ارزشمند بودن بدهد.

نادیه حسن، عضو شورای این شهر که با سایر اعضای جامعه برای به رسمیت شناخته شدن این مناسبت تلاش کرده گفت: این ماه دو هدف دارد. یکی کمک به جوامع مسلمان برای دیده شدن، شناخته شدن، ارزشمند دانسته شدن و شنیده شدن و همچنین کمک به دوستان غیر مسلمان که احساس کنند می‌توانند وارد مسجد شوند و با ما افطار کنند و در مورد سنت‌های ما بیاموزند.

ماه میراث مسلمانان که در ماه مارس خواهد بود،امسال مصادف با ماه مبارک رمضان است که مسلمانان به مدت 30 روز روزه می‌گیرند.

نادیه حسن امیدوار است که این ماه، زمانی برای شناخت و قدردانی از مسلمانان در جامعه بیورتون و به اشتراک گذاشتن فرهنگ و باورهای آنها در شهر باشد. او معتقد است تصمیم بیورتون برای گرامیداشت این ماه بخشی از تلاش مداوم برای کمک به بازگرداندن احساس تعلق مسلمانان آمریکایی محسوب می‌شود.

پیش از این، برخی ایالت‌های دیگر آمریکا، ماهی را برای قدردانی از کمک و خدمات مسلمانان و دستاوردهای آنها نامگذاری کردند. در سال 2022، اسپنسر کاکس، فرماندار یوتا، ماه جولای را به عنوان ماه میراث مسلمانان آمریکا اعلام کرد. یک سال پیش از آن، جی بی پریتزکر، فرماندار ایلینوی، ژانویه را به عنوان ماه مسلمانان اعلام کرد.

همچنین در سال 2021، شهر فولرتون، لس آنجلس، آگوست را به عنوان ماه قدردانی از مسلمانان آمریکایی به رسمیت شناخت. اوهایو نیز از سال 1987 روزی را با عنوان «روز اسلامی اوهایو» در دومین شنبه ماه اکتبر جشن می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha