بزرگترین فستیوال مسلمانان آمریکای شمالی در کانادا برگزار شد
کد خبر: 3991240
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

بزرگترین فستیوال مسلمانان آمریکای شمالی در کانادا برگزار شد

بزرگترین جشنواره اسلامی آمریکای شمالی، امسال در شهر لندن در ایالت اونتاریوی کانادا برگزار شد. این شهر اخیرا شاهد یک حادثه تروریستی بود که در آن چهار عضو یک خانواده مسلمان کشته شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از گلوبال نیوز، جشنواره MuslimFest با هدف بازگرداندن روحیه مسلمانان پس از حمله ناشی از نفرت دو ماه قبل و ایجاد انسجام اجتماعی در  انتاریو برگزار شد.

MuslimFest، بزرگترین جشنواره مسلمانان آمریکای شمالی است که امسال در شهر لندن، در ایالت انتاریو که اخیرا شاهد حمله خودرویی با انگیزه نفرت از مسلمانان بود برپا شد. 

منیر القاسم، امام مرکز اسلامی جنوب غربی انتاریو گفت: در این رویداد همه اعضای جامعه لندن گردهم آمدند؛ جشن گرفتند و نشان دادند که عشق و همبستگی بر نفرت غلبه دارد. وی ادامه داد: ما ادعا نمی‌کنیم که این کار آسان بود اما باید ادامه دهیم.

وی ادامه داد: راهپیمایی پس از حادثه تلخ اوایل ژوئن نشان داد که ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

القاسم افزود: هنرمندان در طول این جشنواره به اجرای برنامه پرداختند و یک دهکده سرگرمی برای کودکان، غرفه‌های فروش اجناس و غذا برپا شد.

وی ادامه داد: با آنکه این جشنواره به نام Muslimfest برگزار می‌شود، همه مردم از آن استقبال می‌کنند. ما با تفریح در کنار هم می‌خواهیم نشان دهیم که مردم هنوز می‌توانند در صلح و هماهنگی به زندگی خود ادامه دهند. 

MuslimFest یکی از 100 جشنواره برتر انتاریو است و در بین 40 جشنواره برتر در آمریکای شمالی فهرست شده است. این جشنواره در سال 2004 به عنوان پروژه مشترک دو شرکت DawaNet و Sound Vision راه‌اندازی شد.

امروزه این جشنواره بزرگترین جشنواره مسلمانان آمریکای شمالی در نوع خود محسوب می‌شود و سالانه بیش از 30 هزار شرکت کننده را به خود جذب می‌کند.

علاوه بر این، این جشنواره اخیرا جوایز مختلف محلی و ملی گرفته است. این جوایز شامل جایزه بهترین کمپین رسانه‌های اجتماعی و جایزه  Best Greening of Festival  است.

سالهاست که این رویداد به عنوان یک ترکیب فرهنگی منحصر به فرد عمل می کند که سنت‌های دینی و فرهنگ کانادایی را ترکیب می‌کند.

در اوایل ماه ژوئن، سلمان افضل 46 ساله، همسر 44 ساله اش، مدیحه سلمان، دختر 15 ساله آنها یمنا  و مادربزرگ 74 ساله‌اش، طلعت افضل، هنگام بیرون رفتن برای پیاده روی عصر با حمله خودرویی یک فرد اسلام‌هراس کشته شدند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا این قتل‌ها را حمله تروریستی خواند و قول داد که گروه‌های راست افراطی و نفرت پراکنی آنلاین را سرکوب خواهد کرد.

 

انتهای پیام
captcha