عربستان حریم هوایی را به روی هواپیمای صهیونیستی گشود
کد خبر: 4070920
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷

عربستان حریم هوایی را به روی هواپیمای صهیونیستی گشود

عربستان سعودی صبح امروز و در راستای اهداف سازشکارانه خود با اسرائیل غاصب از گشایش حریم هوایی خود را به روی همه شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، عربستان سعودی، ساعاتی پیش از ورود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به این کشور و در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حریم هوایی خود را به روی همه شرکت‌های هواپیمایی اسرائیلی گشود.
جو بایدن نیز به سرعت از این تصمیم تمجید کرد و آن را «تاریخی» خواند.
سازمان هواپیمایی کشوری عربستان سعودی در بیانیه‌ای در توییتر اعلام کرد که تصمیم گرفته است «حریم هوایی خود را به روی تمام شرکت‌های هواپیمایی که شرایط عبور از این منطقه را دارند باز کند».
این اطلاعیه عملاً محدودیت‌های پروازها به سرزمین‌های اشغالی و از تل‌آویو را لغو می‌کند.
اداره کل هواپیمایی کشوری عربستان سعودی اعلام کرده که ریاض این تصمیم را «برای تکمیل کردن اقدامات لازم جهت تحکیم جایگاه عربستان به عنوان قطب جهانی متصل‌کننده سه قاره و جهت تقویت ارتباطات هوایی بین‌المللی» اتخاذ کرده است.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که در حال حاضر اولین سفر خود به غرب آسیا را انجام می‌دهد، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با مسئولان اسرائیلی در قدس اشغالی دیدار کرد و امروز جمعه، ۲۴ تیر نیز در یک سفر رسمی بی‌سابقه مستقیم از تل‌آویو به عربستان سعودی سفر کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha