اختتامیه سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی برگزار می‌شود
کد خبر: 3935506
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
فردا؛

اختتامیه سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی برگزار می‌شود

عضو شورای راهبری سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی از برگزاری مراسم اختتامیه این رویداد در ۲۷ آبان‌ماه و تقدیر از پژوهش‌های برتر خبر داد.

اختتامیه سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی برگزار می‌شودمعصومه نصیری، عضو شورای راهبری سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: اختتامیه همایش سواد رسانه‌ای با سخنرانی سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ حسن بشیر، رئیس همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی و عبدالکریم خیامی، دبیر شورای علمی همایش، طی 27 آبان‌ماه از ساعت 15 تا 17 به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این رویداد از مقالات برگزیده، که از سه مرحله داوری عبور کرده و در نشست‌های تخصصی نیز ارائه شده‌اند، تقدیر می‌‌شود، تصریح کرد: از کتاب چکیده‌های مقالات این همایش و کتاب سواد رسانه‌ای ترجمه شاه قاسمی نیز رونمایی می‌شود.

دبیر کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی، یکی از تصمیم‌های مهم شورای راهبری را تعیین جوایز نقدی برای مقالات برتر و برگزیده اعلام کرد و گفت: بر همین اساس، مقرر شد جوایز در دو سطح علمی ـ پژوهشی و علمی ـ کاربردی به پنج مقاله برتر اهدا شود. پنج مقاله علمی ـ پژوهشی در سطح اول جای می‌گیرند و به ترتیب به مقاله اول سه میلیون تومان، به مقاله دوم،  2 میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، به مقاله سوم، 2 میلیون تومان، به مقاله چهارم، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و به مقاله پنجم، یک میلیون تومان اهدا خواهد شد.

وی افزود: به مقالات برتر در سطح دوم(پنج مقاله در سطح علمی ـ ترویجی) به ترتیب به مقاله اول یک میلیون تومان، به مقاله دوم ۸۰۰ هزار تومان، به مقاله سوم ۶۰۰ هزار تومان، به مقاله چهارم ۴۰۰ هزار تومان و به مقاله پنجم ۲۰۰ هزار تومان اهدا می‌شود. در مجموع به ۱۰ مقاله برتر و برگزیده، جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.
 
نصیری همچنین از تلاش برای چاپ مقالات برتر در نشریات علمی ـ پژوهشی و ترویجی کشور خبر داد و گفت: این همایش مجوز ISC دارد.

به گزارش ایکنا، در این راستا نشست‌های تخصصی همایش با موضوعات «بومی‌سازی ادبیات نظری سواد رسانه‌ای»، «نسبت حکمرانی نوین و سواد رسانه‌ای»، «مردمی‌سازی سواد رسانه‌ای»، «کاربردی‌سازی سواد اطلاعاتی کرونا و سواد رسانه‌ای»، «کارگزاران سواد رسانه‌ای، سواد رسانه‌ای و فعالیت رسانه‌ها» برگزار شده است و پژوهشگران مقالات خود را ارائه کرده‌اند.

اختتامیه سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی برگزار می‌شود
 
از جمله مباحثی که در این نشست‌ها مطرح شد می‌توان به این موضوعات اشاره کرد که سواد رسانه‌ای موجب ارتقای شهروندیِ فعال و آگاه می‌شود و مهارت‌هایی مانند تفکر انتقادی، حل مسئله و استقلال شخصی و مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی را در شهروندان تقویت و زمینه مشارکت را تسهیل‌تر می‌کند. همچنین سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی از اعتماد به اخبار جعلی و پذیرفتن آن‌ها جلوگیری می‌کند و منجر به کاهش مشکلات ناشی از حذف دروازه‌بانی خبر می‌شود و کمبود سواد رسانه‌ای در کشور یکی از دلایل افزایش هزینه مدیریت بحران کرونا و اضطراب ناشی از این بیماری است.

بیشتر بخوانید:

یادآوری می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند مراسم اختتامیه این همایش را از مسیر‌های https://vc.isu.ac.ir/ch/milconf و https://www.aparat.com/miconf.ir/live یا http://live.namasha.com/?event=milconf دنبال کنند.
 
اختتامیه سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی برگزار می‌شود
انتهای پیام
captcha