حضور همیشگی مردم در پای صندوق‌های رأی نشانه رشد و بلوغ سیاسی است
کد خبر: 4204147
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
امام جمعه موقت بیرجند:

حضور همیشگی مردم در پای صندوق‌های رأی نشانه رشد و بلوغ سیاسی است

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین نوفرستی گفت: حضور همیشگی مردم پای صندوق‌های رأی، نشانه رشد و بلوغ سیاسی آنان و باور به نقشی است که هر یک از آحاد مردم می‌توانند در سرنوشت خویش داشته باشند.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، امام جمعه  موقت بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین نوفرستی، امام جمعه موقت بیرجند، امروز، ۱۸ اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلی المهدی(عج) اظهار کرد: حضور مردم در عرصه انتخابات به تعبیر مقام معظم رهبری یک جهاد بود، چراکه دشمنان در این خصوص هزینه‌های زیادی کردند تا مردم حضور کمرنگی داشته باشند، اما مردم با حضور خود و جهاد سیاسی به فرمان رهبر جامعه لبیک گفتند.

وی با بیان اینکه حضور همیشگی مردم در پای صندوق‌های رأی، نشانه رشد و بلوغ سیاسی آنان و باور به نقشی است که هر یک از آحاد مردم می‌توانند در سرنوشت خویش داشته باشند، افزود: ملت ایران با پیروزی انقلاب اسلامی از متن به حاشیه آمد و مردم با رأی خود در سرنوشت کشور تأثیرگذار هستند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه منتخبان جدید ملت باید تلاش کنند مجلس انقلابی و در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، جبهه جدیدی بر مبنای مردم‌سالاری اسلامی تشکیل شد که طبیعتاً در مقابل جبهه لیبرال دموکراسی غربی قرار گرفته است. سر برآوردن الگوی مردم‌سالاری اسلامی در ایران موجب به خطر افتادن منافع جبهه دموکراسی غربی و آغاز مخالفت‌های مستمر این جبهه با نظام اسلامی شد.

نوفرستی تصریح کرد: جنگ غزه خیلی از سیاست‌های پلید استکبار جهانی را رو کرد، اما نظام اسلامی ما نه ظلم می‌کند و نه ظلم را می‌پذیرد و همواره مدافع مظلومان عالم بوده‌ است.

وی با اشاره به اینکه امروز جبهه حق رو به گسترش است و تشکیل جبهه بزرگ مقاومت متاثر از جمهوری اسلامی ایران بوده، گفت: باید پرچم مبارزه با ظلم و استکبار جهانی که از ائمه اطهار(ع) به ما ارث رسیده را همیشه بلند نگه داریم و نسل به نسل این نهضت بزرگ را به صاحب اصلی آن حضرت مهدی(عج) بسپاریم.

نوفرستی همچنین با اشاره به ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا گفت: ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به ابتکار امام خمینی(ره) است و باید فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه داشت و با جهاد تبیین راه شهدا را ادامه دهیم.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: یاد شهدا برای ما درس است و همیشه راه درست را به ما نشان داده‌اند همچنان که از شخصیت حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان یک مکتب یاد شده‌ است، بنابراین شهدا رسالت خودشان را به نحو احسن انجام دادند و امروز ما باید با تلاش وافر و جهاد تبیین راه شهدا را روشن نگه داریم.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه برکت و مغفرت است و نزد خداوند بهترین ماه است، گفت: مقام این ماه عظیم و کرامت و شرافت و فضیلتش بر سایر ماه‌ها بسیار است، بنابراین در این ماه قرآن نازل شد و باید دل‌ها پاک باشد تا بهره لازم را از این ماه بگیریم.

نوفرستی بیان کرد: بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان این است که خودمان را از گناه و آلودگی حفظ کنیم و این ماه فرصت کمیابی برای تطهیر از گناهان با انجام فرایض دینی و رهایی از آتش دوزخ و چشیدن لذت تقرب الهی است.

انتهای پیام
captcha