مبانی مکتب اسلام در صدر تولیدات فرهنگی و هنری قرار دارد
کد خبر: 4193553
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
وزیر ارشاد تأکید کرد؛

مبانی مکتب اسلام در صدر تولیدات فرهنگی و هنری قرار دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وظیفه داریم در رأس فعالیت‌های فرهنگی و هنری، مبانی مکتب اسلام، قرآن، عترت و نام شهدا را در صدر فهرست تولیدات فرهنگی و هنری قرار دهیم.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایکنا از یزد، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعه شب، 22 دی ماه در مراسم یادواره شهیدان حاج قاسم سلیمانی، میرزامهدی علیمحمدی و مهدی فتوحی اردکانی که در مسجد امام سجاد(ع) شهرک ولی‌عصر اردکان برگزار شد، گفت: شهدا، به شهادت قرآن کریم زنده هستند و از پیشگاه الهی روزی می‌خورند، امروز نیز کشور عزیز ما با نام و یاد شهدا در حال نورافشانی و برافراشتن پرچم مقاومت در نظام جهانی است و به برکت خون‌های مطهری که پای این انقلاب بزرگ ریخته شده، جمهوری اسلامی در یک موقعیت ممتاز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به رغم اینکه در چهل و پنج سال گذشته، روز و ماه بر ما نگذشته جز اینکه با دشمن در جبهه‌های مختلف در ستیز بوده‌ایم و همواره دشمنان به دنبال دوقطبی‌سازی و دودستگی بودند، اما مردم همواره هوشیار بوده و هستند. دشمنان در توطئه‌های مختلفی که داشتند، سعی کردند تا مردم ایران را از انسجام و وحدت دور کنند اما جوانان انقلابی که روزهای انقلاب و دفاع مقدس را هم ندیده بودند در صحنه ایستادند و خون پاک خود را تقدیم کردند تا این مکتب ادامه داشته باشد. مکتبی که در فاصله 6 دهه از خرداد 42 تا دی ماه 1402 در سوریه شهید سید رضی موسوی و در کرمان شهدای عزیز را در سالگرد شهادت حاج قاسم تقدیم می‌کند، این مکتب شکست ندارد چون با شهادت همراه شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: فرزندان مقاومت در فلسطین، سوریه، عراق و یمن قهرمان خواب را از چشمان استکبار جهانی گرفته‌اند و مردم مقاوم غزه بعد از مقاومت بی‌نظیر نزدیک به 100 روزه در مقابل دشمن خون‌ریز وحشی همچنان‌ ایستاده‌اند و با وجود شهادت بیش از 22 هزار نفر همچنان‌ ایستادگی می‌کنند که این‌ها از برکات پرچم مقاومت از امام(ره) در این سرزمین است.

اسماعیلی افزود: فرزندان مقاومت تمامی معادلات منطقه را به هم ریخته‌اند و اگرچه استکبار جهانی، آمریکا و انگلیس به صورت مستقیم وارد جنگ با جبهه مقاومت شده‌اند و در سوریه و عراق به جنایت می‌پردازند اما این فرزندان مقاومت در مقابل آنها ایستاده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مأموریت فرهنگی خود را احیای نام شهدا و استفاده از تمامی ابزارهای فرهنگی و هنری برای ترویج فرهنگ شهادت به‌کار می‌گیریم گفت: وقتی هنر ارزشمند است که حاوی پیام متعالی باشد زیرا این پیام شهادت، انسان‌ساز و جامعه‌ساز است و هر میزان فرزندان مقاومت به شهادت می‌رسند دایره بیداری ملت‌ها و امت‌ها بزرگتر می‌شود و ما موظف هستیم در رأس فعالیت‌های فرهنگی و هنری، مبانی مکتب اسلام، قرآن، عترت و نام شهدا را در صدر فهرست تولیدات فرهنگی و هنری قرار دهیم.

یادآور می‌شود محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که عصر جمعه، 22 دی ماه به استان یزد سفر کرده، در بدو ورود با مهران فاطمی، استاندار یزد دیدار و در ادامه ضمن حضور و سخنرانی در یادواره شهیدان حاج قاسم سلیمانی، میرزامهدی علیمحمدی و مهدی فتوحی اردکانی در مسجد امام سجاد(ع) شهرک ولی‌عصر اردکان، با خانواده شهید مهدی فتوحی دیدار و گفت‌وگو کرد. وی همچنین از گنجینه ایثار و شهادت شهرستان اردکان بازدید کرد.

 

انتهای پیام
captcha