واکنش‌های گسترده به جنایات رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین
کد خبر: 4117621
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰

واکنش‌های گسترده به جنایات رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین

کشورهای اسلامی خواستار دخالت نهادهای بین‌المللی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در اردوگاه جنین شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، روز پنجشنبه، نیروهای اشغالگر حمله گسترده‌ای را به کمپ آوارگان جنین در شمال کرانه باختری انجام دادند که در آن 10 فلسطینی از جمله یک زن کشته شدند و 20 نفر دیگر با گلوله‌های جنگی زخمی شدند که حال 4 نفر از آنها وخیم است. محکومیت‌های تجاوز اسرائیل به اردوگاه جنین ادامه دارد و کشورهای اسلامی از جامعه بین‌المللی می خواهند که مسئولیت‌های خود را در قبال توقف تشدید جنایات صهیونیست‌ها انجام دهند.

نبیل ابورودینه، سخنگوی ریاست‌جمهوری فلسطین در واکنش به این تجاوزات گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین پس از تجاوزات رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین، هماهنگی امنیتی با اسرائیل در کرانه باختری اشغالی را متوقف کرده است.

در همین راستا، وزارت امور خارجه کویت از جامعه جهانی خواست تا اقدامی سریع و فوری برای توقف تجاوزات جاری اسرائیل و حمایت کامل از مردم فلسطین اتخاذ کند.

عمان نیز از جامعه جهانی خواست تا مسئولیت‌های خود را در خصوص توقف تشدید تنش، حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین برای پایان دادن به اشغالگری و دستیابی به صلحی عادلانه و همه جانبه به عهده بگیرد.

احمد الصفدی، رئیس پارلمان اردن نیز به نوبه خود گفت: اقدامات جنایتکارانه مقامات اشغالگر در جنین که منجر به کشته شدن 10 فلسطینی شد، ثابت می‌کند که اشغالگران تنها به رویکرد وحشیانه اعتقاد دارند.

وی تاکید کرد که کاری که رژیم اشغالگر انجام می‌دهد تنها به تنش و تشدید بیشتر در داخل فلسطین کمک می‌کند و فلسطینیان حق دارند در برابر ماشین کشتار و ویرانگری اسرائیل از خود دفاع کنند. 

واکنش انصارالله یمن

دفتر سیاسی جنبش انصارالله نیز به نوبه خود اعلام کرد: مردم فلسطین با کمال افتخار و عزت آرمان مقدس فلسطین را به مردم منطقه با تقدیم 10 شهید و ده‌ها مجروح در جنین یادآوری می‌کنند.

این جنبش تاکید کرد: آنچه دشمن بی پروا در قتل عام خونین در اردوگاه جنین مرتکب شد، عزم مردم فلسطین را تضعیف نمی‌کند، بلکه اراده آنها را برای مقابله محکم‌تر می‌کند.

دفتر سیاسی انصارالله با تاکید بر اینکه جهاد قهرمانان ملت فلسطین مایه افتخار و احترام آزادگان ملت و جهان است، افزود: ایثارگری‌های بزرگ مردم فلسطین مایه افتخار و احترام است.

انصار الله تاکید کرد: کشتار جنین مایه شرمساری دولت‌های عادی کننده روابط با رژیم صهیونیستی است که به دلیل تشویق دشمن به تداوم اشغال خود و ادامه جنایات خود علیه مردم فلسطین، مسئولیت دارند.

از سوی دیگر ائتلاف احزاب و نیروهای سیاسی مخالف تجاوز به یمن خاطرنشان کرد: آنچه دولت اشغالگر اسرائیل انجام می‌دهد، کشتار زنان و کودکان و حملات وحشیانه به شهرها و اردوگاه‌ها، در سایه همدستی و سکوت خائنان و سکوت جامعه بین‌المللی در قبال این جنایات وحشیانه صورت می‌گیرد. 

واکنش گروه علمای عراق

گروه علمای عراق آنچه را که در جنین و اردوگاه آن اتفاق  افتاد را به عنوان یک قتل عام توصیف کرد که توسط رژیم اشغالگر اسرائیل در سایه سکوت مشکوک بین‌المللی انجام می‌شود.

واکنش محور مقاومت به جنایت اسرائیل

حزب الله تجاوزات رژیم صهیونیستی به این اردوگاه را محکوم کرد و اقدامات تروریستی نیروهای اشغالگر، هجوم آنها به بیمارستان‌ها و حمله وحشیانه آنها به مجروحان را به نحوی که تمام قوانین اخلاقی و انسانی را نقض می‌کند، به شدت محکوم کرد. ‏

حزب الله لبنان با ابراز همدردی و تسلیت عمیق مردم فلسطین، از خداوند متعال برای شهدا رحمت واسعه، برای مجروحان شفای عاجل و برای رزمندگان مقاومت پیروزی و سربلندی مسئلت کرد.

جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد که این تجاوز پاسخی جز گلوله و سرنگونی هواپیماهای این رژیم و هدف قرار دادن سربازان و از بین بردن مکانیسم‌های آن ندارد.

حماس افزود: اشغالگران امروز صبح بخشی از قدرت مقاومت متحد ما را دید. حماس تاکید کرد که پاسخ به کشتار جنین متناسب با ابعاد جنایت در راه است.

جنبش جهاد اسلامی نیز به نوبه خود خواستار تشدید مقاومت و وحدت جبهه‌ها در مقابله با اشغالگران شد و تاکید کرد که جنایت و کشتار که دشمن به دنبال آن است، موجب افزایش قدرت و عزم فلسطینی‌ها می‌شود.

این جنبش با تاکید بر اینکه جنایت جدید که 10 شهید و ده‌ها مجروح به جای گذاشته و موجب تخریب منازل و تأسیسات شده بدون پاسخ باقی نمی‌ماند، ادامه داد: رزمندگان مقاومت پاسخ این جنایت شنیع را خواهند داد.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در سوگ شهدای جنین تاکید کرد که این کشتار بدون مجازات نخواهد ماند و توده‌های مردم فلسطین و مقاومت آن‌ها، دشمن را وادار به پرداختن بهای جنایات خود خواهد کرد.

خبرنگار المیادین در کرانه باختری اعلام کرد که تعداد کشته شدگان تجاوزات رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری به 10 نفر از جمله یک زن افزایش یافته است.

وی تاکید کرد که در حال حاضر در اکثر مناطق کرانه باختری درگیری بین رزمندگان مقاومت و نیروهای اشغالگر جریان دارد.

انتهای پیام
captcha