دوره تربیت مربی «آداب اسلامی برای فرزندان» برگزار شد + عکس
کد خبر: 4093846
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
با تدریس حجت‌الاسلام محمدمهدی طباطبایی

دوره تربیت مربی «آداب اسلامی برای فرزندان» برگزار شد + عکس

نخستین جلسه دوره تربیت مربی آداب اسلامی برای فرزندان در شعبه رسالت بانوان بزرگسال جامعةالقرآن الکریم برگزار شد.

دوره تربیت مربی آداب اسلامی برای فرزندانبه گزارش ایکنا، نخستین جلسه دوره تربیت مربی آداب اسلامی برای فرزندان با تدریس حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی طباطبایی، مدیر مؤسسه جامعةالقرآن الکریم واهل‌البیت(ع) و سایر اساتید و مربیان علاقه‌مندان شعب استان تهران و البرز در شعبه رسالت بانوان بزرگسال مؤسسه برگزار شد.

این دوره با توجه به اهمیت آموزش آداب اسلامی به فرزندان در مقطع سنی خردسالان و نوجوانان و بر اساس کتاب دو جلدی «آداب اسلامی برای فرزندان» تألیف حجت‌الاسلام طباطبایی، مدیر جامعةالقرآن با هدف افزوده شدن یک دوره جدید و مستقل در کنار سایر دوره‌های آموزشی شعب جامعة القرآن الکریم برپا شد.

طباطبایی با اشاره به ضرورت تعلیم آداب فردی و اجتماعی براساس آموزه‌های قرآنی و سنت که آموزش آن برای فرزندان به زبان ساده و روان لازم است، گفت: آداب فردی مثل آداب خوردن و آشامیدن، دعا کردن و... و آداب اجتماعی مثل آداب ملاقات بیمار، آداب رفتار با سالمندان، آداب رفتار با حیوانات است.

وی با تأکید بر اینکه تربیت و حفظ فرزند از مفاسد از واجبات شرعی است که بر گردن والدین است، ادامه داد: اگر زمان مناسب آموزش خردسالان بگذرد، تغییر رفتار و منش فرزندان بسیار سخت می‌شود، بنابراین آموزش نکات و آداب این دوره می‌تواند در تربیت فرزندان، کاربردی و مفید باشد.

طباطبایی اضافه کرد: چنانکه از سیره معصومین(ع) برمی‌آید «ایشان علاوه بر آموزش آداب و توصیه‌ها و ... به فرزندانشان برای ایشان مؤدِب می‌گرفتند»، یعنی فرزندانشان را در کنار سایر خردسالان به فردی که به احکام و مطالب اسلامی کاملاً مسلط باشد، می‌سپردند تا آداب اسلامی را به ایشان آموزش دهد.

مدیر مؤسسه جامعةالقرآن درباره کتاب «آداب اسلامی برای فرزندان» گفت: این کتاب به زبانی ساده و روان تألیف شده است که یادگیری آن در مدارس، شعب مؤسسه و سایر مراکز آموزشی آسان است به طوری که حتی والدین می‌توانند محتوای آن را به فرزندان آموزش دهند.

وی ادامه داد: در این کتاب در کنار بیان آداب واجب به بیان آداب مستحب و مکروه ویژه تمام گروه‌های سنی پرداخته شده است به طوری که تمام افراد خانواده می‌توانند از محتوای کتاب استفاده کنند.

یادآور می‌شود، زمان و مکان برگزاری دومین جلسه دوره تربیت مربی «آداب اسلامی برای فرزندان» متعاقباً اعلام خواهد شد. 

انتهای پیام
captcha