عاشقی با خدا به روایت حافظ روشندل قرآن
کد خبر: 4090751
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۶
به‌مناسبت روز جهانی نابینایان

عاشقی با خدا به روایت حافظ روشندل قرآن

حافظ روشندل قرآن می‌گوید: به برکت حفظ قرآن همه چیز در حافظه من می‌ماند، من امروز با خدا و با خواندن قرآن عاشقی می‌کنم و اصلا از نابینایی خودم ناراحت نیستم؛ به خدا می‌گویم چون تو دوست داشتی من این‌گونه باشم راضی به رضای تو هستم؛ می‌گویم خدایا تو اگر هزار در را ببندی یک در را باز می‌کنی و من به همان یک دری که گشودی راضی‌ام.

16پرهام ایرانپور حافظ روشندل همدانی سال بیشتر ندارد اما آنقدر زیبا و متین سخن می‌گوید که حس می‌کنی با یک جوان پخته و جا افتاده حرف می‌زنی؛ هفت سال طول کشیده تا کل قرآن را حفظ کند. می‌گوید طولانی شدن مدت حفظش به خاطر شرایط جسمی او بوده است، اما به یاری خدا امروز یکی از حافظان نوجوان استان همدان و افتخارات جامعه قرآنی است.

پرهام ایرانپور، نوجوان 16 ساله همدانی که به خاطر بیماری در دوران کودکی از ناحیه دو چشم نابینا شده است، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: در سن دو تا سه سالگی به‌خاطر بیماری از ناحیه چشم نابینا شدم و به‌خاطر مشکلاتی که داشتم شیمی‌درمانی می‌شدم.

وی با بیان اینکه این مشکل باعث نشد که من از زندگی ناامید شوم، افزود: از سن هشت سالگی شروع به حفظ قرآن کردم، البته قبل از آن در زمانی که شش ساله بودم سوره‌های کوچک را همراه پدرم حفظ می‌کردم و بعد از شش سالگی به‌صورت جدی حفظ را دنبال کردم.

این حافظ نوجوان همدانی با بیان اینکه هفت سال طول کشید تا توانستم کل قرآن را حفظ کنم، افزود: طولانی شدن مدت حفظ من به خاطر مشکلات و بیماری بود، بحمدالله توانستم قرآن را حفظ کنم.

وی با بیان اینکه هر چه دارم از برکت قرآن است، افزود: سفره قرآن، سفره با برکتی است که هر کس سر این سفره بنشیند از برکات آن هرگز سیر نمی‌شود. اعتبار و ارزش، داشتن دوستان خوب، رفتن به سفرهای زیارتی و سیاحتی، موفقیت در درس و افتخار خادمی امام رضا(ع) از برکات قرآن در زندگی‌ام است. برکات قرآن باعث شد تا بتوانم بر بیماری غلبه کنم و هزاران بار خدا را شاکرم که این همه برکت را نصیبم کرده است. در طول مدت بیماری و حفظ قرآن، پدر و مادرم برایم بسیار زحمت کشیدند، دست آنها را می‌بوسم و از زحماتشان تشکر می‌کنم.

این حافظ نوجوان با بیان اینکه همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا(س) در سال 99 موفق به حفظ قرآن شدم، گفت: تاکنون در مسابقات مختلف حائز رتبه‌های برتر در سطح کشور و استان شده‌ام، کسب رتبه برتر حفظ در مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی کشور در سال 99، کسب رتبه برتر حفظ 20 جزء بین دانش‌آموزان استثنائی، کسب رتبه اول کشور در پنج جزء بین دانش‌آموزان استثنائی در سال جاری از جمله موفقیت‌های بنده بوده است.

ایرانپور ضمن تقدیر از زحمات مربیان و مجموعه جامعةالقرآن گفت: جامعةالقرآن یک مجموعه کامل از اخلاق، رفتار و شکل صحیح آموزش است که حتی یک بار هم با حافظان برخورد نامناسبی نداشته و با صبر و متانت در راه حفظ قرآن به من کمک کردند. از خانم بیات، خانم صفاریان و خانم روشنیان مربیان و مسئولان این مجموعه تقدیر می‌کنم.

این حافظ کل قرآن با بیان اینکه دوست دارد به حوزه علمیه برود امام شرایطش را ندارد، افزود: در حال حاضر در پایه دهم در مدرسه موسی‌ بن جعفر(ع) استثنائی همدان تحصیل می‌کنم و دوست دارم در علوم قرآن ادامه تحصیل بدهم.

وی با بیان اینکه معلولیت از نظر من محدودیت نیست، گفت: بسیاری از افراد نابینا امروز در رده‌های علمی و مدارج بالا هستند و یکی از بهترین وکلای کشور از نابینایان است و همین‌ها به ما امید می‌دهد که آینده را بهتر ادامه دهیم.

ایرانپور با اشاره به اینکه ناامیدی راه و منش شیطان است، بیان کرد: ناامیدی ریشه همه مشکلات است، اگر به خدا امید داشته باشیم همه سختی‌ها آسان می‌شود، چراکه وعده خداست که به من توکل کنید. مؤمن همچون کبوتری است که باید یک بالش به خدا برسد. نوجوانان و جوانان ما اگر در فضای مجازی هستند باید مراقب باشند که تیزی لبه این شمشیر اعتقادات و ارزش‌های آنها را نبُرد. امروز وظیفه همه ما حرکت در مسیر اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) است و همین راه سعادت و سربلندی است.

ایرانپور با بیان اینکه مسئولان بیشتر مشکلات و محدودیت‌های افراد معلول را ببینند، گفت: بسیاری از معلولان توانایی‌های بالایی دارند اما نبود امکانات در بسیاری از موارد باعث شده تا این توانایی‌ها بروز نکند.

وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های معلولان در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: من به‌صورت شنیداری و در مواردی هم از خط بریل برای حفظ قرآن استفاده می‌کنم و روزانه نیز آن را مرور می‌کنم. قرآن ماهیت عجیبی دارد و ما فقط ظاهر را می‌بینیم. به برکت حفظ قرآن همه چیز در حافظه من می‌ماند، من امروز با خدا و با خواندن قرآن طنازی و عاشقی می‌کنم و اصلا از نابینایی خودم ناراحت نیستم؛ به خدا می‌گویم چون تو دوست داشتی من این‌گونه باشم راضی به رضای تو هستم؛ می‌گویم خدایا تو اگر هزار در را ببندی یک در را باز می‌کنی و من به همان یک دری که گشودی راضی‌ام.

این نوجوان حافظ کل بیان کرد: این بزرگترین لیاقتی است که خدا نصیبم کرده تا با حفظ قرآن در خدمت بندگان خدا باشم، در فضای مجازی یک کانال شهدایی داریم که از شهرهای مختلف با خانواده‌های معظم شهدا در ارتباط هستم و مطالب مختلفی از شهدای والامقام و شهید حججی، شهید هادی و... را بارگذاری می‌کنیم و ارتباط فرهنگی خوبی داریم.

انتهای پیام
captcha