وضع قوانینی برای لغو تابعیت مسلمانان در انگلستان
کد خبر: 4093103
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴

وضع قوانینی برای لغو تابعیت مسلمانان در انگلستان

مؤسسه روابط نژادی انگلستان از وضع قوانینی برای لغو تابعیت مسلمانان در انگلستان و تبدیل شدن آن‌ها به شهروندان درجه دوم خبر داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از القاهره 24، مؤسسه روابط نژادی انگلستان (IRR) اعلام کرد که مسلمانان این کشور بر اساس قوانینی تابعیت آن‌ها را سلب می‌کند و در معرض تبدیل شدن به شهروندان درجه دو هستند.

در انگلستان در سال 2002 قانونی تصویب شد که بر اساس آن دولت تابعیت برخی افراد را در صورتی که  آن‌ها را منشأ خطر بداند، لغو می‌کند و می‌تواند بدون اینکه به آن‌ها اخطاری داده باشد، این اقدام را انجام دهد.

بر اساس اعلام این مؤسسه، این قانون در چند روز گذشته جنجال گسترده‌ای را در انگلستان و به‌ویژه در میان مسلمانان به راه انداخته‌ است زیرا این قانون به خاطر تمرکز بر تروریسم مرتبط با اسلام، مسلمانان را بیش از هر گروه دیگری تهدید می‌کند.

مؤسسه روابط نژادی انگلستان خاطرنشان کرد که این قانون تقریباً به طور انحصاری مسلمانان، به ویژه مسلمانان آسیایی را هدف قرار می‌دهد و این همان چیزی است که تبعیض قومی را تقویت می‌کند.

روزنامه انگلیسی گاردین، به نقل از فرانسیس وبر، معاون مؤسسه روابط نژادی و نویسنده این گزارش، نوشت: قانون مربوط به سلب تابعیت از سال 2002 که اجرای آن تا حد زیادی علیه مسلمانان انگلیسی است، حاوی این پیام است که مسلمانان علی‌رغم داشتن پاسپورت، نمی‌‌توانند مانند شهروندان اصیل انگلیسی، شهروندان واقعی باشند.

انتهای پیام
captcha