انتقاد دبیر کل شورای مسلمانان انگلستان از تشدید اسلام‌هراسی
کد خبر: 4078382
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸

انتقاد دبیر کل شورای مسلمانان انگلستان از تشدید اسلام‌هراسی

دبیر کل شورای مسلمانان انگلستان از تشدید اسلام‌هراسی بین محافظه‌کاران انگلستان که باعث نگرانی مسلمانان این کشور شده است، انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از TRT عربی، زارا محمد، دبیرکل شورای مسلمانان انگلستان، از نامزدهای رهبری حزب محافظه‌کار حاکم به دلیل نادیده گرفتن جستجوی راه‌هایی برای مقابله با جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان‌‌ و اسلام‌هراسی انتقاد کرد.

وی با اشاره به سکوت بوریس جانسون، نخست وزیر مستعفی انگلستان در این باره در طول دوران حکومتش، از نامزدها خواست این موضوع را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه جانسون باید در نامه استعفای خود از جامعه مسلمانان عذرخواهی می‌کرد، خاطرنشان کرد که او هیچ اقدام مشخصی برای رسیدگی به این موضوع انجام نداده است.

زارا محمد فاش کرد که شورای اسلامی انگلستان از سال 2019 تاکنون بیش از 300 مورد اقدام خصمانه علیه مسلمانان از سوی اعضای حزب محافظه‌کار را زیر نظر گرفته است.

دبیرکل شورای مسلمانان انگلستان این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که نصرت غنی، نماینده حزب محافظه‌کار در پارلمان، این حزب را به دشمنی سیستماتیک با اسلام متهم کرد. موضوع اسلام‌ستیزی این حزب زمانی مطرح شد که نصرت غنی از سمت وزارت حمل و نقل برکنار شد.

در همین زمینه، پیتر اوبورن، نویسنده سیاسی گفت: من در مورد مشکل اسلام‌هراسی و عدم تساهل علیه مسلمانان در حزب محافظه‌کار مطالب زیادی نوشته‌ام. می‌ترسم خود بوریس جانسون در خط مقدم باشد، زیرا او سخنان بدی علیه مسلمانان استفاده کرده است.

اوبورن به تسامح طولانی‌مدت در درون حزب محافظه‌کار نسبت به موضوع اسلام‌هراسی اشاره کرد و افزود: فرهنگ تنفر علیه مسلمانان در میان نمایندگان، مشاوران و اعضای عادی حزب محافظه‌کار که اغلب به تئوری‌های توطئه در مورد مسلمانان اعتقاد دارند، مشهود است. امری که برای یک جامعه پیشرفته غربی که مدعی مدارا است، بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

اوبورن در کتاب خود به نام «سرنوشت ابراهیم: چرا غرب در مورد اسلام اشتباه می‌کند»، توضیح می‌دهد که چگونه مرکز محافظه‌کار اندیشه انگلستان سنت‌های بردباری و چندفرهنگی در این کشور را برچیده و مسلمانان را هدف اصلی خود قرار داده است.

وی توضیح می‌دهد که در کتاب خود روش‌های مختلف شکل‌گیری تصویر اسلام و مسلمانان در غرب را شرح می‌دهد و اشاره می‌کند که این امر از طریق رسانه‌ها، سیاست و مراکز فکری اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام
captcha