توهین به مسجدی در شهر منچستر
کد خبر: 4106799
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
تداوم اسلام‌هراسی در انگلستان؛

توهین به مسجدی در شهر منچستر

نمازگزاران مسجدی در شهر منچستر انگلیس با دیدن سر یک خوک برای روی پشت بام مسجد غافلگیر شدند که بیانگر نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان بوده و باعث ایجاد رعب و وحشت در بین نمازگزاران شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از صدی البلد، نمازگزاران مسجدی در شهر منچستر انگلیس با دیدن سر یک خوک بر پشت بام مسجد غافلگیر شدند، اتفاقی که پلیس محلی آن را جرمی در راستای نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان دانست.

یکی از متولیان ساختمان HMCT در هیتون مرسی می‌گوید که سر این حیوان با هدف ارعاب مردمی که به این مسجد و مرکز اجتماعی رفت و آمد می‌کنند، روی پشت بام رها شده‌ است. وی چنین اقدامی را غیر قابل قبول، نفرت‌انگیز و دال بر بی‌احترامی دانست.

محمد طیب محی‌الدین در این‌باره گفت: شب، در سالن اجتماع تجمع کوچکی داشتیم، عده‌ای بیرون آمدند و شخصی از وجود سر یک خوک روی پشت بام خبر داد. من فکر می‌کنم این اقدام برای ایجاد وحشت در مردم انتخاب صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: کسانی که به مسجد رفت و آمد دارند، اکنون می‌ترسند که کسی آن‌ها را هدف قرار دهد. در دین ما خوردن گوشت خوک به هیچ وجه مجاز نیست، بنابراین شخصی با هدف ترساندن مردم این کار را انجام داده‌ است.

محی‌ا‌لدین گفت: ما افراد مسن و تعداد زیادی از کودکان داریم که از این مرکز استفاده می‌کنند و آن‌ها از اینکه کسی ما را هدف قرار دهد، دچار وحشت شده و در آینده از هر کسی که از کنارشان عبور کرده و گامی بردارد، خواهند ترسید.

وی افزود: این مرکز تا به حال چنین حادثه‌ای را تجربه نکرده‌ است، اما در یک سال گذشته مورد دو سرقت قرار گرفته است که در آن یک تلویزیون و یک صندوق کمک‌های خیریه به سرقت رفته‌ است.

انتهای پیام
captcha