کارگاه آشنایی با اسلام‌هراسی در منچستر برگزار شد
کد خبر: 4092707
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲

کارگاه آشنایی با اسلام‌هراسی در منچستر برگزار شد

کارگاهی درباره ابعاد مختلف پدیده اسلام‌هراسی از سوی گروهی از نویسندگان مسلمان در شهر منچستر انگلیس برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ایژن ایمیج، مجموعه‌ای از رویدادها در مورد نویسندگی خلاق و اسلام‌هراسی توسط یک گروه از نویسندگان مسلمان در بریتانیا برنامه‌ریزی شده است و در همین راستا دو سازمان اسلامی میزبان یک کارگاه آموزشی در منچستر بودند.

این کارگاه توسط سهیمه منظور خان، فارغ‌التحصیل دانشگاه کمبریج، 28 ساله از لیدز ارائه شد. او شاعر، نویسنده و مربی است. اجرای اشعار او میلیون‌ها بازدید آنلاین داشته است.

سهیمه امسال کتاب غیرداستانی خود را با عنوان «Tangled in Terror: Uprooting Islamophobia» (گرفتار در ترور: ریشه‌کنی اسلام‌هراسی) منتشر کرد. کتاب او به طور گسترده از سوی فعالان مسلمان با استقبال روبرو شده است.

وی گفت: من معتقد به تفکر انتقادی درباره اسلام‌هراسی و نژادپرستی و دورشدن از روایت جریان اصلی هستم و کارگاه‌های نویسندگی زیادی برگزار می‌کنم.

این فعال مسلمان افزود: بیشتر شرکت‌کنندگان در این کارگاه نویسندگان بودند، بنابراین با کارگاه‌هایی که من معمولا ارائه می‌کنم و افرادی که سابقه نویسندگی ندارند در آن حضور دارند، متفاوت است.

وی ادامه داد: پس از 11 سپتامبر، اسلام‌هراسی افزایش یافته است. درک این نکته مهم است که وقتی در مورد اسلام هراسی صحبت می‌کنیم، در مورد حوادث دفعی صحبت نمی‌کنیم. ما در واقع در مورد سیستمی صحبت می‌کنیم که برای نفوذ در زندگی روزمره ما طراحی شده است. 

سهیمه افزود: اولین کاری که نویسندگان مسلمان باید انجام دهند پرسیدن سؤالات انتقادی است. استدلال‌های کتاب من این است که اسلام‌هراسی تاریخی است و شامل شرق‌شناسی و استعمار می‌شود. درباره مسلمانان، این تفکرات قدیمی رایج است که خشن و مردسالار هستند.

انتهای پیام
captcha