گشت‌های اسلام‌ستیزی در انگلیس
کد خبر: 1372187
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴

گشت‌های اسلام‌ستیزی در انگلیس

گروه بین‌الملل: یک گروه راستگرای افراطی موسوم به «اول بریتانیا» با راه‌اندازی گشت‌های اسلام‌ستیزی، اعتراضات مسلمانان و غیرمسلمانان این کشور را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «OnIslam»، این گروه افراط‌گرا ضمن راه‌اندازی گشت‌های اسلام‌ستیزی با نام «گشت‌های مسیحی»، یک فیلم ویدئویی منتشر کرده که در آن اعضای این گشت‌ها را در حال انتشار جزوه‌هایی در مورد اسلام‌ستیزی نشان می‌دهد.

افراط‌گرایان ضمن انجام کارهای توهین‌آمیز در این فیلم، بنری با مضمون «ما مقاومت بریتانیا هستیم» را نیز بر روی مسجد شرق لندن نصب می‌کنند.

آنان همچنین عکسی از «لی ریگبی»، سرباز انگلیسی در دست دارند. این سرباز انگلیسی چندی پیش توسط دو آفریقایی‌تبار که به طرز مشکوکی خود را مسلمان معرفی کردند، کشته شد. زیر این عکس نوشته شده‌: «روزی که لی ریگبی کشته شد، هزاران وطن‌پرست متولد شدند و مقابله به مثل آغاز شده است.»

این گروه افراط‌گرا اعلام کرده که گشت‌های مسیحی در پاسخ به گشت‌های مسلمان که چندی پیش در لندن راه‌اندازی شد، تشکیل شده‌اند.

این در حالی است که گشت‌های مسلمان به طرز آشکاری، با هدف مخدوش کردن چهره‌ اسلام و مسلمانان تشکیل شده بود و اعضای این گشت‌ها که با حضور در خیابان‌ها به نام اسلام و اجرا کردن قوانین اسلامی، در مردم رعب و وحشت ایجاد می‌کردند، بارها و بارها از سوی مسلمانان بریتانیا محکوم شدند.

اعتراضات جامعه انگلیس علیه گشت‌های مسیحی

گروه‌های ضد نژادپرستی انگلیس با پیوستن به سایر اقشاراین کشور، ضمن اعلام همبستگی با مسلمانان، راه‌اندازی این گشت‌های اسلام‌ستیزی را محکوم کردند.

جولین باند، مدیر مجمع اسلامی مسیحی انگلیس گفت: گشت‌های مسلمان هیچ ارتباطی با مسلمانان بریتانیا نداشت و گشت‌های مسیحی این گروه نفرت نیز ارتباطی با مسیحیان ندارد.

پلیس لندن نیز از پیگیری این پرونده و همچنین تلاش برای حفظ امنیت خاطر و آسایش شهروندان خبر داد.
 

captcha